„Nuo 2023 m. birželio 1 d. atnaujinamos tarpmiestinio viešojo susisiekimo geležinkeliu bilietų kainos – vidutiniškai jos keisis 11 proc. Šie pokyčiai kiekvienoje maršruto atkarpoje pasireikš skirtingai.
Vertinant visus vykdomus maršrutus ir jų atkarpas, konkrečių maršrutų standartinio 2-3 klasės traukinio bilieto kaina daugiausia gali padidėti iki 2,30 euro. Bendrovė „LTG Link“ ir toliau tęs taikomą itin plačią nuolaidų ir lengvatų politiką“, – 15min komentavo „LTG Link“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.
Anot jos, pastaraisiais metais reikšmingai kilo bendrovės sąnaudos: augo darbo užmokestis, traukinio priežiūros ir rangos kaštai, reikšmingai keitėsi elektros energijos ir dyzelinio kuro kainos, taip pat pakito makroekonominė aplinka.
„Maksimalų vienam keleivio-kilometrui taikomą tarifą nustato Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), tad bet kokie kainodaros pokyčiai nesiekia tarnybos nustatytų tarifų“, – nurodė „LTG Link“ atstovė.
Bene didžiausias pokytis kainos prasme laukia keliaujančių į Dzūkiją.
Iš Vilniaus į Marcinkonis važiuojantys keleiviai mokės nebe 6,4 euro, o jau 7,7 euro. Norintys tuo pačiu maršrutu nuvykti iki Varėnos mokės 1 euru daugiau nei dabar.
Keliaujantiems į priešingą pusę, maršrutu Vilnius-Turmantas, kelionė iki paskutinio maršruto taško kainuos nebe 8,30 o 9,10 euro.
Maršruto Vilnius-Klaipėda bilietas II klase šiuo metu kainuoja 22,5 euro. Nuo birželio 1 d. analogiškas bilietas kainuos 24,8 euro. Bilietų kaina pirma klase kyla nuo 32,1 iki 35,30 euro.
Bilietas maršrutu Vilnius-Kaunas II klase daugumoje maršrutų brangs nuo 7,7 iki 8 eurų. Kelionės tuo pačiu maršrutu II klase greičiausiais traukiniais kils nuo 9,10 iki 10 eurų.
Bilieto Kaunas-Kybartai kaina didėja nuo 5,80 iki 6,40 euro, iš Laikinosios sostinės važiuojantys į Marijampolę už bilietą mokės 4,90 euro vietoje 4,40 euro.
Traukinio Panevėžys-Mažeikiai bilietas, šiuo metu kainuojantis 8,9 euro, nuo birželio kainuos 10,2 euro, t. y. beveik 15 proc. daugiau.
Brangs ir trumpiausi maršrutai. Vilnius-Jašiūnai bilieto kaina didės 30 ct, Vilnius-Kena – 20 ct, Šiauliai-Radviliškis – 30 ct.
Bendrovė neseniai pristatė specialią akciją „Tvarių kelionių klubas“, kurios metu dažniau važinėjantys traukiniais keleiviai gali rinkti taškus ir iškeisti juos į nuolaidas (nuvažiavus 17,42 km – 0,03 euro).
„LTG“ atstovė kol kas negalėjo patikslinti, ar šios akcijos sąlygos gali būti keičiamos, o nuolaidos – didinamos, tačiau pažadėjo greitu metu atsiųsti patikslinimą.
Bus daugiau nuolaidų terminuotų bilietų pirkėjams
Vis dėlto, dažnai traukiniais keliaujantiems žmonėms skirtiems terminuotiems bilietams taikomos nuolaidos nuo birželio 1 d. bus didinamos.
„Dažnai traukiniais keliaujantys klientai galės rinktis terminuotus 30-ties kalendorinių bilietus su 54 proc. vienai kelionei taikoma nuolaida arba terminuotus 30-ties kalendorinių dienų bilietus savaitės dienoms (nuo pirmadienio iki penktadienio) su 39 proc. vienai kelionei taikoma nuolaida. Iki birželio 1 d. tokio tipo bilietams, atitinkamai, buvo taikomos 50 ir 35 proc. nuolaidos“, – nurodė K.Dzikaraitė.
Skaičiuojama, kad 2022 m. kas antras bendrovės parduotas bilietas (iš viso beveik 1,8 mln.) buvo parduotas su nuolaida arba lengvata.
„Trijų asmenų ar didesnėmis kompanijomis keliaujantys žmonės gali pasinaudoti grupėms taikoma 10 proc. nuolaida, 21-30 asmenų grupės taikoma 15 proc. nuolaida, o 31 ir didesnės asmenų grupės – 20 proc. Be to, taikomos lengvatos ir nuolaidos senjorams, studentams, moksleiviams, vaikams, individualių poreikių turintiems ir nukentėjusiems asmenims, POLA kortelių turėtojams, terminuotus bilietus bei bilietus „atgal" įsigyjantiems žmonėms“, – nurodė „LTG Link“ atstovė.
Kartu „LTG Link“ supaprastins populiariausio maršruto šalyje Vilnius-Kaunas bilietų kainodarą – nuo birželio 1 d. keleiviai bus kviečiami rinktis įprastos kelionės trukmės arba ekspreso traukinių reisus.
Papildomumų paslaugų, tokių kaip didesnio bagažo, gyvūno ar dviračio vežimo, įkainiai tiesiogiai priklauso nuo kelionės bilieto kainos.
Keleivių pervežimo bendrovė panašų kainų pokytį įgyvendino ir 2022 m. vasarą – kainos vidutiniškai taip pat kilo 11 proc. Maisto ar suvenyrų, kuriais prekiaujama bendrovė, kainos nėra siejamos su kelionės bilieto kainomis, todėl kainodaros pokyčiai jiems neturės įtakos, nurodė K.Dzikaraitė.
Tuo metu keleivius geležinkeliu vežančios „LTG Link“ atstovė Kotryna Dzikaraitė naujienų agentūrai BNS sakė, kad bilietus branginti bendrovė buvo priversta dėl augančių sąnaudų – didėjo darbo užmokesčio, traukinių priežiūros kaštų, ypač – elektros ir dyzelinio kuro kainų.
2022 m. I pusmečio duomenimis, „LTG Link“ pervežė 2,212 mln. keleivių, gavo 31,223 mln. eurų pajamų ir turėjo 1,8 mln. eurų pelno.
Populiariausi maršrutai buvo Vilnius-Kaunas (34 proc. visų vietinių keleivių), Vilnius-Klaipėda (14,7 proc.), Vilnius-Turmantas (13,8 proc.) bei Vilnius-Marcinkonys (7,1 proc.). Panašią dalį užėmė ir Vilnius-Trakai maršrutas (7 proc.)