Anot „Lietuvos geležinkelių“, didžiausio susidomėjimo sulaukė du potencialūs maršrutai: geležinkeliu sujungti Turkijos uostus per Juodąją jūrą, Odesą, su Klaipėdos uostu arba pratęsti vadinamąjį „Vikingo“ traukinį iki Turkijos.
„Lietuvos geležinkelių“ ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė sako, jog šiuo metu tarp Turkijos ir Ukrainos keltais plukdoma iki 3,5 tūkst. puspriekabių ir vilkikų per mėnesį, jie toliau automobilių keliais keliauja į Vakarų Europos ir Skandinavijos šalis.
„LTG pasiūlymas – puspriekabes iš Ukrainos uostų perkelti ant geležinkelių ir vežti iki Klaipėdos uosto traukiniais – yra efektyvesnis ir žymiai patrauklesnis ekologine prasme. Intermodaliniu traukiniu jau šiandien yra suinteresuotos ir Turkijos, ir Ukrainos, ir Lietuvos įmonės, tarp kurių – ir veikiančios logistikos sektoriuje“, – BNS teigė ji.
Tikimasi, kad pirmieji bandomieji vežimai galėtų vykti kitų metų vasarį–kovą. Vėliau, anot „Lietuvos geležinkelių“, tai turėtų būti reguliarus traukinys, kursuojantis kartą per savaitę, o antrąjį pusmetį – du kartus.
„Vertinant rinkos galimybes pasiūlyti projektui reikalingus vagonus, metinis potencialas siekia apie 5tūkst. puspriekabių per metus. Jos daugiausia būtų skirtos Skandinavijos šalių rinkai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.
Pasak L.Gabrilavičiūtės, rinkos susidomėjimas Turkijos–Skandinavijos maršrutu yra didelis, nes kasmet auga eksportas iš Turkijos, o transporto koridorius per Europą šiaurės kryptimi nėra pajėgus aptarnauti jo srauto.
Jos teigimu, šiais metais pradėjęs veikti Kauno intermodalinis terminalas užtikrina nenutrūkstamą krovinių gabenimą šiomis kryptimis. „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi, jog, naujų galimybių atsivers ir nutiesus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“.