Radikalių pasikeitimų nebus
Pasigirdus kalboms, kad kai kurie traukinių maršrutai gali būti nutraukti, ypač kalbant apie mažesnes gyvenvietes ir miestus, daugelis išsigando, kad susisiekimas taps sudėtingesnis, kadangi norint pasiekti galutinį kelionės tikslą tą padaryti bus galima ne, kaip įprasta, traukiniu, bet autobusu. Tačiau L.Baužys ramina, kad taip nebus.
„Galiu užtikrinti, kad artimiausiu metu toks dalykas nebus daromas. O diskusija dėl kombinuoto keleivių vežimo naudojant autobusą ir traukinį... čia yra labai daug prasmės. Tačiau reikėtų vertinti miestelius ir atstumus, kur tai reikėtų daryti“, – sako L.Baužys.
Jis papildo, kad šios koncepcijos esmė yra visai kitokia, nei mano daugelis galimais pasikeitimais nusivylusių žmonių.
„Tai, ką kalba Susisiekimo ministerija, yra susiję su miestais, kurie nuo Vilniaus yra nutolę 200 kilometrų, todėl autobusai su traukiniais konkuruoja dėl keleivių vežimo.
Tuo metu Europoje yra nusistovėjusi tvarka, kad į miestus, kurie nutolę 100–200 kilometrų atstumu, keleivių vežimas paprastai yra vykdomas geležinkeliu, o atvykus į galutines stoteles autobusai išvežioja keleivius į apylinkes, kur traukiniai nebevažiuoja“, – paaiškina L.Baužys.
Pašnekovas tikina, kad dabar populiarūs maršrutai tikrai nedings, o vietovardžiai, kuruos įvardijo Susisiekimo ministerija, – tik pavyzdiniai.
„Šiuo atveju, tikriausiai kalbant buvo panaudoti vietovardžiai nepasakant, kad tai pavyzdžiai. Nes Visaginas keleivių srautų prasme yra labai palankus miestas mums, nes ten yra 200 tūkst. atvykstančių ir išvykstančių keleivių.
Marcinkonys taip pat populiarus maršrutas ne tik grybų ar uogų sezono metu. Nes pažiūrėjus į kreivę, per metus ten dešimt mėnesių turėtų būti grybų ir uogų“, – tikina L.Baužys.
Galiausiai, L.Baužys priduria, kad gali atsirasti ir naujų maršrutų. Kaip vieną pavyzdžių jis įvardija Druskininkus. Toks maršrutas patogus ir aktualus ne tik lietuviams, todėl jo populiarumas turėtų būti garantuotas.
„Kodėl ne Druskininkai? Papildomai reikėtų nutiesti 15 kilometrų geležinkelio liniją. Ar būtų paklausa? Taip, ji yra, nes nemažai keleivių traukiniu atkeliauja iš Minsko ir tokiu maršrutu į Druskininkus žmonės tikrai dažnai domisi“, – LRT RADIJO laidai „Ryto garsai“ pasakoja L.Baužys.
Laukia keleivių antplūdžio per popiežiaus vizitą
Artėjantis popiežiaus Pranciškaus vizitui Lietuvoje, jam ruošiasi ne tik Vilniaus ir Kauno miestai, kuriuose ir lankysis pontifikas, bet, šiuo atveju, ir „Lietuvos geležinkeliai“, kurie tikisi gerokai padidėjusio keleivių srauto
„Ne kartą buvome susitikę su bažnyčios atstovais ir aptarėme visus įmanomus keleivių srautus, savanorių ir maldininkų vežimą. Traukiniai važiuos dieną ir naktį, į Vilnių grįš tušti, ir vėl važiuos į Kauną. Bus pasitelktos papildomos pajėgos, nes vizito metu traukiniai važiuos visą parą“, – pabrėžia L.Baužys.
Beje, maršrutas iš Vilniaus į Kauną ir atgal yra vienas populiariausių ir paprastomis dienomis. Nors statiškai šiuo maršrutu važiuojančių traukinių užimtumas vos daugiau nei 30 proc., tačiau „Lietuvos geležinkelių“ atstovas teigia, kad statistika neatspinti realios situacijos.
„Būna maršrutų, kai traukinys tikrai pakankamai pilnas, bet, pavyzdžiui, rytais traukinys į vieną pusę išvažiuoja su mažiau keleivių, o grįžta su daugiau. Todėl reikėtų vertinti tai, kad traukiniai pradeda važiuoti 5 val. ryto ir tai daro iki vėlyvo vakaro. Būna piko metas, kai traukinių užimtumas siekia 100 proc.“, – teigia L.Baužys.
Nauji tvarkaraščiai – nuo gruodžio 8 dienos
Kalbant apie traukinių eismo tvarkaraščius, situacija yra tokia, kad jie įsigalioja ne nuo mėnesio ar metų pradžios, bet nuo gruodžio 8 dienos. L. Baužys paaiškino, kokių pasikeitimų gali tikėtis keleiviai.
„Nuo gruodžio mėnesio bus pastebimas tvarkaraščių pasikeitimas, kuris bus orientuotas į keleivių srautus, kad traukiniai važiuotų tada, kai to reikia, kad žmonės laiku spėtų nuvykti į darbą ir vakare patogiai grįžtų“, – LRT RADIJO laidai „Ryto garsai“ tvarkaraščių pakeitimus komentuoja L.Baužys.
Pašnekovas priduria, kad tvarkaraštis tikrai nesikeis taip, kaip kalbama viešojoje erdvėje, tai yra, traukiniai ir toliau važiuos tokiais maršrutais, kaip ir anksčiau, gali keistis tik išvykimo ir atvykimo laikas.
Kalbant apie radikalesnius pokyčius, tai yra, kombinuotą keleivių vežimą traukiniais ir autobusais, galbūt apie tai plačiau bus galima kalbėti po metų, tačiau tai turi vykti kartu su Susisiekimo ministerija, kuri taip pat yra Lietuvos transporto politikos formuotoja.
Galiausiai, L.Baužys sako, kad šiuo metu vykdoma ir daugiau pasikeitimų, kuriuos gali pastebėti traukinaisi keliaujantys žmonės.
„Šiuo metu tvarkome aplinką, ypač stotis. Iki šiol tai buvo tik kasos ir keleivių įlipimo bei išlipo vietos. Dabar mes jas paverčiame traukos centrais, rengiame kultūrinius renginius“, – pasakoja L. Baužys.
Visą „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus Lino Baužio pokalbį LRT RADIJO laidoje „Ryto garsai“ galite išgirsti garso įraše.
Parengė Vytenis Kudarauskas