Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 08 14 /15:23

„Lietuvos geležinkeliai“ veš „Orlen Lietuvos“ krovinius į Lenkiją

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ savo lokomotyvais gabens Lenkijos naftos konerno „Orlen“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos „Orlen Lietuva“ krovinius į Lenkiją. Iki šiol geležinkeliai įmonės pagamintus degalus veždavo tik Lietuvoje.
ORLEN Lietuva naftos perdirbimo gamykla
ORLEN Lietuva naftos perdirbimo gamykla / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška ir Lenkijos „Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas antradienį Mažeikiuose pasirašė susitarimą dėl įmonių bendradarbiavimo.

„Šiandien pasirašėme priedą prie sutarties, kurio dėka galėsime gabenti daugiau krovinių. Tai bus pelninga ne tik Lenkijai, bet ir Lietuvai“, – antradienį surengtoje spaudos konferencijoje Mažeikiuose sakė D.Obajtekas.

„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad Lenkijos kryptimi per metus numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų „Orlen Lietuvos“ produkcijos. Šiuo metu geležinkeliai perveža apie 9 mln. tonų jos krovinių per metus.

Paklojo simbolinį Rengės ruožo bėgį

Įmonių vadovai antradienį taip pat paklojo simbolinį bėgį atstatomoje geležinkelio atkarpoje iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

„Šis bėgio padėjimas turi didelę ne tik ekonominę, bet ir simbolinę reikšmę. Sprendžiami tie nesusipratimai, kurie buvo praeityje tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen“ bendrovės“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Anot jo, Vyriausybė sieks sudaryti palankias sąlygas „Orlen“ investicijoms Lietuvoje.

„Šis nesusipratimas ir bėgių išardymas prieš daug metų lėmė ne tik įmonės („Orlen Lietuvos“ – BNS) ir „Lietuvos geležinkelių“ konfliktą, bet ir temdė mūsų valstybių santykius. Šios paskutinės kliūties pašalinimas parodo kokį didelį potencialą turi Lietuvos ir Lenkijos santykiai“, – kalbėjo R.Masiulis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ORLEN Lietuva naftos perdirbimo gamykla
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ORLEN Lietuva naftos perdirbimo gamykla

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M.Bartuška teigia, kad atstatant išardytą geležinkelio į Rengę ruožą, žengiamas naujas žingsnis Lietuvos ir Lenkijos santykiuose.

„Šiandien mums labai svarbi, istorinė diena. Pradedame Rengės atstatymo darbus – Rengės, kuri tapo tiek „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen“, tiek ir Lietuvos–Lenkijos santykių blogo paveikslo pavyzdys. Tačiau šiandien mes pradedame atstatymo ir naujo etapo pradžią. Tai yra partnerystės diena, kuomet kartu yra kuriama ateitis“, – spaudos konferencijoje antradienį Mažeikiuose kalbėjo M.Bartuška.

Kovo pabaigoje Vyriausybė ir Lenkijos „Orlen“ pasirašė bendradarbiavimo deklaraciją, numatančią, jog Lenkijos bendrovė investuos į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, nemažins darbo vietų, o Vyriausybė persvarstys viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) tarifus įmonei, išnagrinės galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą.

Beveik 28 mln. eurų vertės Europos Komisijos baudą už Rengės ruožo išardymą pernai gavę „Lietuvos geležinkeliai“ 19 kilometrų ilgio ruožą planuoja atstatyti iki 2019 metų pabaigos. Tikimasi, kad ruožo atstatymas leis pagerinti bendradarbiavimą su „Orlen Lietuva“, ruožą naudojusią naftos produktams į Latviją gabenti.

Anksčiau skaičiuota, kad kelio atstatymas kainuos apie 20 mln. eurų, tačiau dabar, pasak „Lietuvos geležinkelių“, jo vertė gali siekti 10 mln. eurų.

Rengės ruožas išardytas 2008 metais. Pernai Komisijos įmonei skirtą 27,87 mln. eurų baudą „Lietuvos geležinkeliai“ sumokėjo sausio pradžioje, o pernai gruodį Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge pateikė skundą prieš EK.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais