Naujasis keltas pakrikštytas tradiciškai – sudaužant šampano butelį į bortą, tam, kad kelionės būtų sklandžios. Krikšto mama tapusi Lietuvos jūrų muziejaus vadovė Olga Žalienė pastebėjo, kad moteriški vardai laivams suteikiami ne šiaip sau. Lotynų kalba „laivas“ yra moteriškos giminės žodis, kartu tikėta, kad laivams reikia moteriškos globos.
Ceremonijoje dalyvavusi premjerė Ingrida Šimonytė pažymėjo, kad tai – pavyzdys, kokios inovatyvios Lietuvos įmonės.
„Labai didžiuojuosi mūsų įmonėmis, kurios kuria dalykus, keliančius pavydą kitiems. Tai liudija gebėjimą projektuoti, kurti aukštą pridėtinę vertę. Tad šiandien labai graži proga – laivas gaus vardą ir krikštą, kuris saugos jį nuo įvairių negandų. Labai džiugu, kad šitas keltas atitinka aukščiausius aplinkosaugos ir saugumo reikalavimus. Tad kiekvienas sprendimas, naujas projektas, priartinantis mus prie efektyvesnio klimato tausojimo, mažinantis CO2 emisiją, – didelis žingsnis pirmyn“, – sakė premjerė.
Statė Klaipėdos uoste
6,5 mln. eurų vertės kelto statybos sutartį bendrovė „Smiltynės perkėla“ su Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausančia Vakarų Baltijos laivų statykla pasirašė praėjusių metų gegužę, o darbai prasidėjo rugsėjį.
VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika yra sakęs, kad Smiltynės keltų užsakymas – ypatingas, nes šie keltai populiariausi, daugiausiai šalies gyventojų plukdantys keltai. „Laivų statyba – sudėtingas, globalios konkurencijos verslas ir didžioji mūsų statomų laivų dalis išplukdomi į Skandinaviją, Vokietiją ir kitur. Dėl to kiekvienas laivas Lietuvoje mums teikia papildomą džiaugsmą“, - teigė jis.
Skaičiuojama, kad „Smiltynės perkėlos“ paslaugomis per metus pasinaudoja per 2 mln. keleivių, pergabenama daugiau nei 700 tūkst. transporto priemonių.
Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Mindaugas Čiakas džiaugėsi, kad įmonė praturtino savo technikos parką moderniu keltu. „Keltas bus ir didesnis ir greitesnis. Dirbdamas krovininiame režime keltas galės perplukdyti iki 40 automobilių ir 600 keleivių. Jei dirbs keleiviniu režimu, tada perkels iki 1000 keleivių“, - teigė M.Čiakas. Anot jo, dar laukia kelto bandymai, dalis jų bus atliekama krante, dalis uoste, kiti už uosto vartų. Dar laukia įgulos apmokymas.
Naujasis keltas yra 60 m ilgio, 14 m pločio. Palyginimui, keltas „Nida“ gali plukdyti tik 700 keleivių. Naujasis keltas „Klaipėda“ pritaikytas neįgaliesiems, mamoms su kūdikiams bus įrengtas kambarys pervystymui.
Svarstoma, kad artimiausiais metais „Smiltynės perkėlos“ laivyną papildys dar vienas naujas keltas.
Per dieną – 20 tūkst. keleivių
„Klaipėdos“ vardu pavadinto kelto projektas išskirtinis tuo, kad šis keltas yra ne serijinės gamybos, o pagal konkrečius „Smiltynės perkėla“ poreikius statomas laivas. Planuojama, kad jis plukdys žmones tiek Naujojoje, tiek Senojoje perkėloje.
Šiuo metu Smiltynės perkėla turi keturis eksploatuojamus keltus. Gegužę buvo atsisveikinta su keltu „Kintai“, jau atitarnavusiu ir moraliai susidėvėjusiu. Šiuo metu jis pardavinėjamas aukcione. „Kintai“ buvo statytas taip pat Klaipėdoje, prieš maždaug 44 metus.
Kiti keltai jau buvo įsigyti nepriklausomybės laikotarpiu.
„Smiltynės perkėlos“ vadovas M.Čiakas informavo, kad rugsėjį Naujojoje perkėloje bus baigiami teritorijos tvarkymo darbai. Šią vasarą dėl remonto poilsiautojai skundėsi spūstimis.
„Smiltynės perkėlos“ keltai vasaros metu per dieną perkelia apie 4 tūkst. automobilių ir apie 20 tūkst. žmonių.