„Situacija nesikeičia, Latvijos ir Rusijos pasienyje toliau taikoma ypatinga kontrolė, bet ten labai mažai lietuviškų vilkikų važiuoja. Per Baltarusiją važiuojam – baltarusiai netaiko mums sugriežtintos patikros, o Baltarusijos-Rusijos pasienyje, kadangi bendra muitų sąjunga, nėra patikrų“, – BNS teigė vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Algimantas Kondrusevičius.
Pasak jo, dėl to padidėjo eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje: „Čia tiesiog persigrupavo srautas, nes daugiau per Baltarusijos-Lietuvos pasienį važiuoja“.
Pirmadienį Lietuvos-Baltarusijos pasienyje laukė 461 vilkikas: Lavoriškėse – 200, Medininkuose – 81, o Šalčininkuose – 80 vilkikų.
Tačiau pasak A.Kondrusevičiaus, nors eilės ir pailgėjo, jos neprilygsta eilėms, kurios prieššventiniu laiku nusidriekdavo ankstesniais metais. Anot jo, taip yra, nes sumažėjo krovinių srautas – klientai atsisako lietuviškų bendrovių dėl Rusijos taikomų patikrų. „Linavos“ vadovas negalėjo pasakyti, kiek vilkikų dabar vyksta į Rusiją, tačiau TIR knygelių išduota maždaug 2 tūkst. mažiau.
„Anksčiau per mėnesį išduodavome 12-12,5 tūkst. TIR knygelių, o lapkritį – nepilnai 10 tūkst. Tai tas sumažėjimas, sakyčiau, bent 20 proc.“, – teigė A.Kondrusevičius.
Muitinės departamento vadovas Antanas Šipavičius BNS taip pat teigė, kad Rusija ir toliau taiko sugriežtintą patikrą, o padidėjusias eiles Baltarusijos pasienyje siejo su prieššventiniu laikotarpiu.
„Su prieššventiniu laikotarpiu padidėjimas susijęs. Srautas tokiu metu visada padidėja, o pralaidumas nėra toks, kad galėtume kompensuoti srautą“, – BNS aiškino A.Šipavičius.
Automobilių iš Lietuvos patikrą Rusija sugriežtino lapkričio 21 dieną.
Lietuvos užsienio reikalų ministerija Rusijos veiksmus pavadino „diskriminacine praktika“, teigdama, kad lietuviški lengvieji ir kroviniai automobiliai susiduria su dirbtinai kuriamais sunkumais.