Naujovės numatomos koreguojant Vidaus vandens transporto kodeksą. Viliamasi, kad jis bus papildytas dar iki metų pabaigos. O kitą navigacijos sezoną į savivaldybes ir Lietuvos saugios laivybos administraciją turėtų suplaukti prašymai leisti užregistruoti prieplaukas.
„Norėdami gauti prieplaukos statusą, valdytojai privalės pasirūpinti ir infrastruktūra aplink ją, privažiavimais, o svarbiausiai – saugiu eksploatavimu. Iki šiol daug galimų švartavimosi vietų buvo įrengtos be aiškių reikalavimų. Jos neturėjo prieplaukos statuso, tad kaltė dėl galimų incidentų švartuojantis tam specialiai nepritaikytose vietose visada krisdavo ant laivavedžių“, – pasakojo Lietuvos saugios laivybos administracijos Ūkio subjektų veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Škimelis.
Įregistravus prieplaukas, laivavedžiams nebereikės spėlioti, ar gylis pakankamas saugiam švartavimuisi, atsižvelgiant į jų valdomos vidaus vandenų transporto priemonės gabaritus, – netrukus tai privalės užtikrini ir nurodyti prieplaukos valdytojai.
Tvarka jau veikiančioms oficialioms prieplaukoms nesikeičia. Jos jau įtrauktos į Lietuvos saugios laivybos administracijos sąrašą, tad valdytojams nereikės pateikti papildomos informacijos.
„Šie pakeitimai reikalingi tam, kad būtų supaprastinta prieplaukų registravimo tvarka. Dabar vidaus vandenų transporto priemonėms negalima švartuotis tose vidaus vandens kelių vietose, kur pastatyti specialūs draudžiantys ženklai, o pagal Vidaus vandens transporto kodeksą nebus galima naudoti ir nelegalių prieplaukų“, – konstatavo T.Škimelis.
Šiuo metu Lietuvos saugios laivybos administracijos sąraše yra 5 vidaus vandenų uostai, 23 vidaus vandenų prieplaukos ir 110 nekomercinių prieplaukų.