R.Austinskas sako, jog trikdžiai Baltarusijoje Lietuvos vežėjams kainuoja apie 280 tūkst. eurų per parą – kainuoja prastovos, krovinių patikra.
„Negerėja reikalai su Baltarusija, jie pastebėjo, kad mes reaguojame, kad darome žingsnius, yra susitikimai ir su ambasada, muitinės raštai parašyti į Baltarusijos muitinę. (...) Ką tik kalbėjau su kolegomis, kurie tai seka, – vidinėje muitinėje Minske šiuo metu stovi apie 200 krovininių automobilių, tikrinami jų kroviniai, krauti iš Lietuvos terminalų“, – BNS ketvirtadienį sakė R.Austinskas.
„Ir čia tik Minsko muitinė, kiti papuola į kitas muitines“, – pridūrė jis.
Anot R.Austinsko, iš Minske stovinčių vilkikų, apie 70 yra registruoti Lietuvoje.
„Jie tos tvarkos kaip ir laikosi, tikrai kiekviena muitinė turi teisę tikrinti, ir žinau, ką jie daro, duoda užklausimus į Lietuvos muitinę, tikrina, ar prekių kiekis, kuris sukrautas, ir lydintys dokumentai tikrai tokie. Jie padaro formalumus, bet tai yra sugaištas laikas, esame užlaikyti“, – sakė asociacijos prezidentas.
Pasak jo, kai kurie vilkikai muitinėje laukė nuo sekmadienio vakaro iki ketvirtadienio.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius antradienį sakė, kad Lietuva bendradarbiauja su Lenkija ir kitomis šalimis, siekdama užsitikrinti alternatyvius kelius vežėjams, jeigu Baltarusija jiems sudarys didelių trukdžių.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) duomenimis, Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje eismas įprastas, eilių beveik nėra.
„Situacija visiškai normali, eilės labai nedidelės, Medininkuose šiek tiek stovi palaukimo aikštelėje, nesirikiuoja eilėse, yra apie 30 krovininių, jie lauks ilgiausiai pusantros valandos. Lavoriškių punkte į Baltarusiją įvažiuoti laukia apie dešimt, Šalčininkų – taip pat apie dešimt, jie visi turėtų įvažiuoti per valandą. Raigardo punkte eilių visai nėra“, – BNS sakė VSAT Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis.