„Buvome susitikime su Lietuvos banko specialistais. Manau, kad Lietuvos banko atstovai suprato, jog mes tikrai gerai nusiteikę. Galbūt anksčiau jie mąstė, kad mes daug kalbame, bet nieko nedarome. Yra sukurta darbo grupė, kuri intensyviai dirba šiuo klausimu“, – BNS teigė „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
Anot jo, šiuo metu „Linava“ ieško bendrovės steigimo klausimais padėsiančių teisininkų. Juos asociacija tikisi pasirinkti iki rugsėjo pradžios. E.Mikėno teigimu, „Linava“ draudimo bendrovę turėtų įsteigti per vienerius metus.
„Linavos“ vadovas dar pridūrė, kad artimiausiu metu asociacija gali sulaukti 5 mln. Šveicarijos frankų (4,38 mln. eurų) kompensacijos iš Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) už permokėtas TIR garantinės sistemos knygeles, o šios lėšos gali būti panaudotos draudimo įmonės steigimui.
TIR knygelių permokos išaiškėjo tuomet, kai pernai buvęs IRU TIR departamento vadovas Marekas Retelskis kreipėsi į Šveicarijos teisėsaugą dėl, jo manymu, nuslėptų 510 mln. eurų. Šios lėšos susidarė nuo 1995 metų, kai dalis pinigų, gautų už TIR įmokas, buvo galimai pervedami į ofšorines sąskaitas.
Lietuvos banko Draudimo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Aušra Tamošėtienė BNS atsiųstame komentare tvirtino, jog nauja bendrovė didintų konkurencija draudimo rinkoje, tačiau draudimo įmonės steigimas nėra lengvas ir pigus.
„Sveikiname iniciatyvas, kurios galėtų padidinti konkurenciją draudimo rinkoje. Su draudimo bendrovę norinčios steigti „Linavos“ atstovais vyksta susitikimai, tačiau oficialaus prašymo steigti bendrovę nesame gavę. Norint steigti draudimo bendrovę, reikėtų atkreipti dėmesį į teisės aktuose numatytus reikalavimus, pavyzdžiui, draudimo bendrovės įstatinis kapitalas negali būti mažesnis kaip 1 mln. eurų, draudimo įmonės steigėjai ir akcininkai privalo būti nepriekaištingos reputacijos, o vadovai – dar ir turėti kvalifikaciją bei patirtį, leidžiančią tinkamai eiti pareigas“, – tvirtino A.Tamošėtienė.
Lietuvos banko atstovė taip pat pabrėžė, jog transporto priemonių civilinės atsakomybės veiklą vykdančios draudimo bendrovės minimalus įstatinis kapitalas turi būti bent 3,7 mln. eurai.
Konsultacijų bendrovės „Civitta“ atlikta vežėjų draudimo bendrovės steigimo galimybių studija parodė, jog maždaug 9 mln. eurų padengtų bendrovės įkūrimo kaštus ir pirmųjų veiklos metų nuostolį.
Pastaraisiais metais transporto įmonės reiškia nepasitenkinimą dėl augančių draudimo paslaugų kainų. Dėl šios priežasties ir „Linava“ pradėjo aktyviau svarstyti savo draudimo bendrovės sukūrimą.
Vis dėlto Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas BNS yra anksčiau teigė, jog kai kurioms Lietuvos vežėjų įmonėms yra taikomos didesnės draudimo kainos, nes jų vairuotojai padaro daugiau avarijų.