Nacionalinės Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Algimantas Kondrusevičius 15min.lt sakė girdėjęs neoficialių kalbų dėl patikros pabaigos, tačiau konkrečių datų neįvardijo: „Kol kas pasikeitimų nėra, kroviniams iš Lietuvos skiriamas didesnis dėmesys. Kalbų yra visokių, bet nenorėčiau komentuoti, nes neturime tikros informacijos.“
Nuostolių patiriame kasdien. Jei tokia situacija tęsis dar ilgai, nuostolių patirs visa logistikos sistema, taip pat ir uostas
„Linava“ paprašė vežėjų įvertinti nuostolius, tačiau kol kas gauti tik fragmentiniai duomenys, iš kurių negalima susidaryti bendro vaizdo.
„Nuostolių patiriame kasdien. Jei tokia situacija tęsis dar ilgai, nuostolių patirs visa logistikos sistema, taip pat ir Klaipėdos uostas, nes vežėjai jautriai reaguoja ir perorientuoja srautus į kitas valstybes“, – sakė A.Kondrusevičius.
Pasak jo, visos sistemos patirti nuostoliai bus skaičiuojami dešimtimis milijonų litų, tačiau ne visus juos galima įvertinti pinigais. „Vienas dalykas yra neuždirbtos pajamos, o kitas – nuostoliai. Mes prašome vežėjų informacijos, bet visko neįvertinsi – prarandami ryšiai su partneriais, prarandamos galimybės plėsti asortimentą Rusijoje.“
A.Kondrusevičiaus teigimu, Lietuvos vežėjai, dirbdami įprastiniu režimu, per dieną iš prekybos su Rusija uždirba apie 2 mln. eurų, su šia šalimi prekiauja apie 600 Lietuvos įmonių.
Rusija Lietuvos vežėjams jau beveik tris savaites taiko sugriežtintą krovinių patikrą, dėl kurios muitinėse stringa vilkikai. Vežėjai perspėja, kad Lietuvos likimas gali ištikti ir Latviją, Estiją bei Lenkiją.