Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lizingu įsigyjami automobiliai – ir brangesni, ir žalesni

Nepaisant kilusios pandemijos, gyventojai ir įmonės praėjusiais metais neapkarpė savo biudžetų automobiliams lizingu įsigyti. „Swedbank“ duomenys rodo, kad vidutinė gyventojų lizingu įsigyjamų automobilių suma praėjusiais metais siekė 17 tūkst. eurų ir išliko panaši, kaip ir 2019 m. Įmonių lizingu perkamų automobilių vidutinė suma sudarė 23 tūkst. eurų ir per metus paaugo 5 proc., rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilis, mokesčiai
Automobilio įsigijimas / 123RF.com nuotr.

„Nors dėl neapibrėžtumo dalis gyventojų praėjusiais metais kuriam laikui atidėjo automobilių pirkimo planus, kainos kartelės perkamiems lizingu automobiliams jie nebuvo linkę nuleisti. Be to, vis daugiau gyventojų renkasi hibridinius ar elektra varomus automobilius taip papildydami šalies automobilių parką aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.

Pasak T.Puliko, dažniausiai lizingu gyventojai rinkosi įsigyti naujus arba iki vienerių metų amžiaus automobilius, kurių vidutinė finansuojama suma pernai sudarė apie 20 tūkst. eurų.

Bendra „Swedbank“ gyventojams lizingo būdu finansuotų automobilių vertė praėjusiais metais siekė virš 65 mln. eurų.

Žaliausi Baltijos šalyse

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, lietuviai pastebimai dažniau nei kaimynai latviai ir estai buvo linkę įsigyti ekologiškesnes transporto priemones.

„Per visus praėjusius metus finansavimas ekologiškiems automobiliams įsigyti sudarė beveik 9 proc. visų lizingo sutarčių. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje lizingu įsigyjamų aplinkai draugiškų automobilių dalis sudarė, atitinkamai, 4 proc. ir 5 proc. visų lizingo sutarčių“, − komentuoja T.Pulikas.

„Swedbank“ duomenimis, praėjusių metų gruodį 1 iš 6 lizingu įsigytų automobilių Lietuvoje buvo draugiškas aplinkai.

123RF.com nuotr./Elektromobilis
123RF.com nuotr./Elektromobilis

Pasinaudojant žaliąja lizingo iniciatyva 2020 m. gyventojai iš viso įsigijo daugiau nei 300 ekologiškų automobilių, iš kurių 44 – vien elektra varomos transporto priemonės. Populiariausi tarp gyventojų buvo „Toyota“, „Hyundai“ bei „Nissan“ gamintojų automobiliai.

Įmonių biudžetuose – didesnės eilutės transportui

Kaip pastebi „Swedbank“ lizingo vadovė Monika Cemnolonskienė, pernai Lietuvos įmonės rinkosi lizingu pirkti brangesnius ir naujus, ir naudotus automobilius.

„Praėjusieji metai daliai šalies verslų tikrai buvo kupini iššūkių, tačiau bendrovės, kurių veiklai pandemija turėjo mažai ar iš viso jokios įtakos, rinkosi papildyti arba atnaujinti savo automobilių parkus. Pernai šalies įmonės naujam automobiliui įsigyti lizingu skyrė vidutiniškai 25 tūkst. eurų, o naudotam – 17,5 tūkst. eurų. Šios vidutinės sumos buvo didesnės nei 2019 m.“, − sako M.Cemnolonskienė.

Pasak „Swedbank“ lizingo vadovės, praėjusiais metais 20 proc. augo ir beveik 32 tūkst. eurų pasiekė įmonių įsigyjamo aplinkai draugiško automobilio vidutinė suma. Populiariausi tarp įmonių buvo „Toyota“, „Škoda“ ir „Volkswagen“ gamintojų ekologiški automobiliai.

Aplinkai draugiški automobiliai vis labiau domina ir verslo įmones.

„Aplinkai draugiški automobiliai vis labiau domina ir verslo įmones. Praėjusiais metais verslo įmonių lizingu įsigytų netaršių arba mažai taršių automobilių skaičius augo ir viršijo 60. Neabejojame, kad daugėjant paskatų įsigyti aplinkai draugiškus automobilius, jų populiarumas tik augs“, − komentuoja M.Cemnolonskienė.

Per praėjusius metus „Swedbank“ iš viso su šalies įmonėmis pasirašė automobilių lizingo sutarčių už 56 mln. eurų, iš kurių 2 mln. buvo skirti automobilių finansavimui pagal žaliąją lizingo iniciatyvą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?