S. Khanas tikisi, kad tokiu būdu centrinėje Londono dalyje pavyks perpus sumažinti išmetamą kenksmingo azoto oksido kiekį.
Pagal numatomą sistemą už įvažiavimą į planuojamą „itin mažai teršiamą zoną“ (ULEZ), kuri bus nustatyta aplink miesto centro, transporto priemonėms bus taikomas 12,5 svaro (14,6 euro) mokestis.
Dyzeliniai automobiliai, kurie 2019 metų balandį bus senesni nei 4 metų, ir senesni nei 13 metų benzininiai automobiliai bus apmokestinami visą parą.
Už privačius autobusus ir sunkvežimius, kurie neatitiks taršos standartų, teks mokėti 100 svarų.
„Oras Londone yra mirtinas ir aš tikrai nesėdėsiu sudėjęs rankų“, – pareiškė S. Khanas agentūrai AFP.
Naujosios zonos ribos sutaps su dabartine spūsčių mokesčio zona, kurioje už įvažiavimą į miesto centrą nuo 7 val. ryto iki 6 val. vakaro darbo dienomis transporto priemonių savininkams tenka mokėti 11,5 svaro.
Taigi šioje zonoje, be spūsčių mokesčio, bus taikomas ir taršos mokestis.
Tuo tarpu S. Khanas sako norįs 2021 metais išplėsti ULEZ.
„Transporto priemonių išmetamos dujos yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl oras Londone yra mirtinas“, – pareiškė jis.
„Esame apskaičiavę, kad daugiau kaip pusę oro taršos lemia transportas“, – pažymėjo meras.
„Tikrai svarbu pripažinti, kad prastas oras yra viena iš priežasčių, kodėl Londone kasmet užfiksuojama 9 tūkst. ankstyvų mirčių, o visoje Jungtinėje Karalystėje – daugiau kaip 40 tūkst., kodėl yra silpni vaikų plaučiai ir kodėl suaugusieji prastai jaučiasi.“