Šie bendrovės riedmenys buvo parvežti iš Rusijos karo Ukrainoje mažiau paveiktų teritorijų. Planuojama, kad šį sezoną augant grūdų pervežimams susigrąžinti vagonai papildys bendrovės turimų nuosavų ir Lietuvos grūdų augintojams nuomojamų vagonų parką.
Plačiajai vėžei skirti vagonai iš Ukrainos buvo gabenami siaurąja vėže. Siekiant saugaus ir sklandaus techninio parko išgabenimo iš šalies, grūdovežiai buvo gabenami su specialiais apsauginiais priedangos vagonais sąstato pradžioje ir pabaigoje.
Nuo Rusijos karo Ukrainoje pradžios Ukrainoje likusių „LTG Cargo“ vagonų pargabenimas į Lietuvą buvo itin sudėtingas dėl skirtingų standartų vėžėms taikomų reikalavimų, muitinės procedūrų Ukrainos pasienyje bei šiam išskirtiniam traukiniui taikytų judėjimo greičio ribojimų Lenkijoje. Vagonų susigrąžinimas į Lietuvą buvo įgyvendintinas bendradarbiaujant su dukterine bendrove „LTG Cargo Ukraine“, „Ukrainos geležinkeliais“ ir Lenkijos bendrove „PKP Cargo“.
„Šių grūdovežių pargabenimas svarbus dėl dviejų priežasčių. Pirmiausia, tai dar labiau sustiprino mūsų komandos turimas sudėtingų tarptautinių pervežimų iš Ukrainos kompetencijas. Kartu šiais grūdovežiais galėsime papildyti Lietuvos žemės ūkio produkcijos gabenimui reikalingus pajėgumus.
Poreikis efektyviai pervežti šalies žemės ūkio produkciją auga – šių metų rugpjūtį jos pervežėme net penktadaliu (21 proc.) daugiau nei praėjusiais metais. Tikimės, kad šių metų pervežimai pasieks ar net viršys 2021 m. rezultatus“, – teigia „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
„LTG Cargo“ duomenimis, šių metų rugpjūtį į Klaipėdos jūrų uostą geležinkeliais buvo pervežta daugiau kaip 430 tūkst. t lietuviškos žemės ūkio produkcijos. Palyginti, praėjusiais metais tuo pačiu metu bendrovė pervežė apie 360 tūkst. šios rūšies krovinių. Iš viso 2022 m. iki rugsėjo mėn. bendrovė pervežė beveik 1,36 mln. t lietuviškų grūdų, per visus 2021 m. – apie 2,3 mln. t.
Pervežimų apimčių augimą lėmė tiek derlius ir aktyvus bendradarbiavimas su klientais, tiek „LTG Cargo“ šiemet dar efektyviau formuojami vagonų sąstatai (vienu kartu ir vienoje vietoje suformuojamas pilnas traukinio sąstatas be performavimo tarpinėse stotyse) ir tinkamai suplanuoti reikalingi šių krovinių gabenimo geležinkeliais pajėgumai.