„Geležinkelis yra viena saugiausių transporto rūšių, o kelionės ir krovinių gabenimas traukiniais mažina aplinkos taršą. Mūsų tikslas, kad įmonėms ir gyventojams geležinkeliai taptų prioritetiniu pasirinkimu, todėl turime užtikrinti tiek tinklo konkurencingumą, tiek maksimalų keleivių, krovinių ir infrastruktūros saugumą. Įdiegdami atnaujintą sistemą ne tik užtikrinsime aukštą saugumo lygį, tačiau ir mažinsime veiklos sąnaudas“, – sako Karolis Sankovski, „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Pasak K.Sankovski, naująją riedmenų automatinės kontrolės sistemą planuojama įsigyti, nes šiuo metu naudojama nebeatitinka augančių infrastruktūros valdytojo poreikių.
Riedmenų automatinė kontrolės sistema važiuojančiuose riedmenyse nustato ašidėžių/ašies kakliukų įkaičio, užstabdytų ratų ir ratų geometrijos defektus, atlieka ratų riedėjimo paviršiaus bei riedmenų/ašies svorio kontrolę. Statistiškai daugiausiai užfiksuojama stabdžių sistemos defektų intensyvaus krovinių pervežimo ir padidinto greičio ruožuose.
Geležinkelio kelyje sumontuota sistemos įranga traukinio važiavimo metu tikrina visų jo vagonų ir lokomotyvų ašidėžių įkaitimą, o riedmenų geometrijos defektų aptikimo sistemos prietaisai – visų vagonų ir lokomotyvų riedmenų geometriją. RAKS sumažina riedmenų ir geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros sąnaudas, padeda išvengti riedmenų avarijų, geležinkelių infrastruktūros sugadinimo.
Visame šalies geležinkelių tinkle planuojama įdiegti 82 komplektų sistemų ir jas sujungti į vieningą, centralizuotą sistemą. Taip pat įranga bus diegiama pasienio ruožuose visų į Lietuvos teritoriją atvykstančių riedmenų kontrolei.
Tarptautinio viešojo konkurso nugalėtojas turės įdiegti riedmenų automatinės kontrolės sistemą, sukurti intervencijos centrą RAKS posistemių stebėjimui ir valdymui, siekiant efektyviau vykdyti kontrolės procesą, užtikrinti sistemos palaikymą ir vystymą. Sistemą planuojama įdiegti iki 2024 metų gruodžio.