Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LTG: šiemet į Kaliningradą gali būti pervežta dar 600 tūkst. tonų naftos ir cemento

Kaliningrado srities valdžios atstovams pareiškus, kad baigiasi Lietuvos nustatytos tranzitu per ją gabenamų naftos ir cemento krovinių kvotos, „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) BNS pranešė, kad šiemet dar gali būti pervežta apie 600 tūkst. tonų šių prekių.
Kauno Palemono stotis
Geležinkelis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Pagal ES reglamentą į sąrašą įtraukti skirtingų kodų naftos ir cemento produktai, kurių kiekiai vertinami konkrečiai, kai gaunamos paraiškos. Šiuo metu dalies jų vidurkiai yra pasiekti. Šiais metais šių prekių dar gali būti pervežta apie 600 tūkst. tonų“, – komentare BNS teigė LTG ryšių su visuomene vadovė Laura Gabrilavičiūtė.

Pasak Rusijos žiniasklaidos, Kaliningrado Teritorinio įmonių transporto paslaugų centro atstovė Irina Jumatova teigia, kad eksklavui šiemet liko atsigabenti 41 tūkst. tonų cemento, tuo metu srities infrastruktūros plėtros ministrės Jevgenijos Kukuškinos duomenimis, šis kiekis siekia 70 tūkst. tonų.

„Šiai dienai mums liko atsigabenti 41 tūkst. tonų cemento. Tokia yra kvota iki metų pabaigos. Taip pat buvo nustatytos kvotos keliems naftos kroviniams. Šiuo atveju padėtis yra geresnė, bet visgi viskas baigiasi“, – Kaliningrado prekybos ir pramonės rūmų posėdyje kalbėjo I.Jumatova.

Anot jos, problemų kyla ir dėl kitų krovinių, kuriems Lietuva yra nustačiusi kvotas, o Kaliningrado geležinkeliai dėl to išsiuntė užklausas kolegoms Lietuvoje, tačiau į keturias jų gautas tik vienas neigiamas atsakymas. Jos teigimu, Europos Komisijos išaiškinimai dėl šių kvotų yra dviprasmiški.

„(Kaliningrado srities – BNS) geležinkelių vadovas neseniai parašė laišką vienam iš „Rusijos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojų su prašymu kreiptis į Užsienio reikalų ministeriją dėl kvotų, skaičiavimų. Į skaičiavimus neįtraukti tranzitiniai kroviniai, neįtraukti kroviniai iš pačios Lietuvos, Baltarusijos. Be to, neaišku, ką daryti su naujais kroviniais, su nauja nomenklatūra“, – aiškino I.Jumatova.

Ministrė J.Kukuškina teigė, kad didžiausia cemento tiekėja „Evrocement“ persiorientuoja į transportavimą laivais, svarstomos papildomų išlaidų subsidijavimo galimybės.

Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas rugpjūtį skundėsi, kad šis Rusijos eksklavas dėl Europos Sąjungos (ES) apribojimų geležinkeliu per Lietuvą negali įsivežti naftos, medienos, trąšų ir kai kurių kitų sankcionuotų prekių, nes sritis jau išnaudojo jų kvotas.

Liepos 13-ąją Europos Komisijai išleidus gaires, kuriomis ji leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais,

„LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą kai kurių prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado, tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.

Liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5 dieną arba 2023 metų vasario 5-ąją, priklausomai nuo konkrečios prekės kodo, įsigalios sankcijos naftai ir jos produktams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?