Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LTG su verslu sieks pritaikyti Vakarų Europos geležinkeliuose naudojamus tepalus

Visapusiškos integracijos su Europa siekianti ir programą „FREE Rail“ įgyvendinanti „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė kartu su rinkos dalyviais ir mokslo atstovais ieško galimybių plačiosios vėžės geležinkeliams pritaikyti Vakarų Europoje naudojamus tepalus. Ateityje į sprendimų paieškas ir dalijimąsi sukaupta patirtimi tikimasi įtraukti ir kitas Baltijos šalis, rašoma LTG pranešime spaudai.
Susisiekimo ministras keliauja į Varšuvą traukiniu
LTG / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Naujoje geopolitinėje realybėje mūsų šalims būtina kaip įmanoma sparčiau integruotis su Vakarų Europos transporto tinklais. Toliau tęsiame programos „FREE Rail“ vykdymą ir nuosekliai įgyvendiname kompleksinius sprendimus siekdami visapusiškos verslo ryšių, technologijų ir IT integracijos su Europa. Tai apima jau pradėtus saugos sistemų diegimo darbus bei Vakarų technologinių sprendimų pritaikymą geležinkelio vėžei.

Vienas žingsnių siekiant integracijos – užsitikrinti naujus plačiosios vėžės geležinkeliuose naudojamų tepalų technologinius sprendimus. Ties šiuo tikslu pastaruoju metu dirbame itin intensyviai, diskutuojant su šalies mokslo bei pasauliniais technologijų atstovais“, – sako programos „FREE Rail“ vadovas Gediminas Šečkus.

„Vakaruose gaminamus tepalus pritaikyti plačiosios vėžės geležinkelių technologijoms yra sudėtinga, nes plačioji ir siauroji vėžės turi skirtingus techninius standartus. LTG grupė ėmėsi lyderio pozicijos ir su pasauliniais naftos produktų gamintojų atstovais ieško sprendimo, kuris galėtų būti aktualus ir Latvijai, Estijai bei tuo pačiu – Ukrainai. Sulaukę pozityvios gamintojų atstovų reakcijos ir pasiūlymų, imsime rengti tikslius reikiamų techninių parametrų aprašymus, pagal kuriuos gamintojai galės pasiūlyti atitinkamus produktų sprendimus“, – aiškina G.Šečkus.

Pasak jo, diskutuojant su pasauliniais tepalų gamintojais sprendžiami sudėtingi techniniai uždaviniai, kuriuos išspręsti reikia tiek gamintojų, tiek geležinkelių bendrovių įsitraukimo. Vienas sprendžiamų klausimų – nauji tepalų standartai, kurie būtų taikomi Baltijos šalyse esančiai plačiajai 1520 mm vėžei.

Diskusijų su rinkos dalyviais metu buvo įvertinta, kad plačiosios vėžės geležinkeliuose naudojamų tepalų standartų suvienodinimas su taikomais Vakarų Europoje supaprastintų gamybos procesą ir leistų atsisakyti perteklinių reikalavimų. Pavyzdžiui, kad plačiojoje vėžėje taikomi standartai nurodo, kad kai kurie plačiosios vėžės geležinkeliuose naudojami tepalai turi veikti temperatūros intervale, siekiančiame nuo minus 60 iki plius 60 laipsnių. Anot rinkos dalyvių, tokie reikalavimai kai kuriais atvejais viršija net aviacijoje naudojamų tepalų charakteristikas.

LTG grupės atstovai su Gamintojų ir importuotojų asociacijos bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) ekspertais surengė dirbtuves, kuriose buvo diskutuojama dėl galimybių ir techninių reikalavimų, kurie leistų Vakaruose gaminamus tepalus pritaikyti Lietuvoje plačiąja vėže važiuojantiems riedmenims.

Gamintojų ir importuotojų asociacija vienija daugiau nei 2 tūkst. Lietuvoje veikiančių gamintojų ir importuotojų, tarp kurių – pasaulinių naftos ir tepalų produktų gamintojų „Shell“, „Mobil“ oficialūs atstovai Lietuvoje. LTG grupė savo ruožtu per metus sunaudoja daugiau nei 100 tonų tepalų.

Programą „FREE Rail“ LTG grupė pristatė šių metų kovą. Programa siekiama sukurti geležinkelių veiklos modelį, pagrįstą ES geležinkelių standartais ir gerąja praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika (EU+). Programos tikslas – iki 2030-ųjų pasiekti visapusišką verslo ryšių, technologijų ir IT integraciją Europos šalyse bei atverti daugiau galimybių geležinkelių paslaugomis besinaudojančioms įmonėms, gyventojams bei Vakarų geležinkelių pramonei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas