Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

LTG: tranzitinių krovinių į Kaliningradą mažėja

Lietuvos bankams nuo rugsėjo nebeaptarnaujant Rusijos ir Baltarusijos prekių gabenimo per Lietuvą į Kaliningrado sritį, avansinių mokėjimų iki tol gavę „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia, jog šių tranzitinių krovinių srautas mažėja.
Kauno Palemono stotis
Kauno Palemono stotis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pasak grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“, šiuo metu dalis tranzitu tarp Rusijos ir Kaliningrado srities per Lietuvą gabenamų krovinių vežama naudojant klientų iki rugsėjo pradžios avansu gautus pinigus.

„Bendrovės duomenimis, už šių krovinių gabenimą atliktų išankstinių mokėjimų likutis siekia apie 1,1 mln. eurų“, – BNS atsiųstame komentare teigė „LTG Cargo“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.

Pasak jos, už didesnę dalį tranzitu gabenamų krovinių, kaip ir anksčiau, atsiskaito klientai iš kitų šalių (ne Rusijos ir Baltarusijos).

„Rugsėjo mėnesį bendros tranzitu vežamų krovinių gabenimo apimtys yra sumažėjusios – labiausiai mažėja Rusijos ir Baltarusijos įmonių apmokamų krovinių srautai, tačiau mažėja ir kitų šalių apmokamų krovinių gabenimas“, – aiškino K.Dzikaraitė.

Rugsėjo pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ skelbė turintys 2,5 mln. eurų, o mėnesio viduryje – maždaug 1,5 mln. eurų avansinių mokėjimų už Rusijos ir Baltarusijos prekių gabenimą, įskaitant ir Kaliningrado tranzitą. Bendrovė tuomet teigė, kad šie klientai patys turi pasirūpinti atsiskaitymu už paslaugas, kitu atveju įmonė „LTG Cargo“ neveš krovinių.

Lietuvos bankai jau anksčiau yra pranešę, jog neaptarnauja mokėjimų už sankcionuojamų rusiškų ar baltarusiškų prekių tranzitą, tokius mokėjimus nuo rugsėjo nutraukė ir paskutinis Šiaulių bankas.

BNS žiniomis, nuo rugsėjo bankai neaptarnavo jokių pavedimų, susijusių su Rusija ir Baltarusija.

„LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą sankcionuotų prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado, tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.

Liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5 dieną arba 2023 metų vasario 5-ąją, priklausomai nuo konkrečios prekės kodo, įsigalios sankcijos naftai ir jos produktams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos