„Negalime sutikti su teismo sprendimu, todėl teikiame skundą. Vežėjų tendencingi veiksmai ir piktavališkas nusistatymas prieš pokyčius tarpmiestinių autobusų sistemoje kelia chaosą. Dvejus metus besitęsiantys teismo procesai, tendencingi ir suplanuoti tarpmiestinių autobusų vežėjų veiksmai, manipuliavimas viešojoje erdvėje pastarosiomis dienomis pasiekė kulminaciją“, – pranešime sakė LTSA direktorius Genius Lukošius.
Pasak jo, šiuo metu ieškoma sprendimų, kad situacija keltų kuo mažiau nepatogumų keleiviams. G.Lukošius atkreipė dėmesį, jog LTSA privalo atsižvelgti į teismų įpareigojimus, be to, nevykdžius Konkurencijos tarybos įpareigojimo po balandžio 1 dienos ji privalėtų mokėti baudą – 600 eurų už kiekvieną pažeidimo dieną.
Vilniaus apygardos teismas praėjusią savaitę konkursą laikinai sustabdė Klaipėdos ir Druskininkų autobusų parkų prašymu. Teismo atstovai BNS taip pat patvirtino, kad gauti dar dviejų bendrovių – Tolimojo keleivinio transporto kompanijos („Toks“) ir „Kautros“ prašymai laikinai stabdyti konkursą. Tačiau jie dar neišnagrinėti, rodo „Liteko“ duomenys.
LTSA teigia, kad konkurso stabdymą inicijuojantys bendrovių skundai yra suplanuoti ir tendencingi veiksmai norint sutrukdyti planuojamus pokyčius.
Klaipėdos autobusų parkas teismo paprašė LTSA paskelbto konkurso sąlygas pripažinti neteisėtomis ir jį nutraukti – bendrovės vadovo Vaido Ramanausko teigimu, jo sąlygų įvykdyti iki balandžio 1 dienos neįmanoma.
LTSA teigia, kad konkurso sąlygas arba jų gaires vežėjai žinojo nuo 2021-ųjų rugsėjo, kai jos buvo aptartos kartu, tačiau anksčiau jų neskundė, o skundai konkursui artėjant į pabaigą yra suplanuoti veiksmai.
LTSA pripažįsta realią grėsmę, jog tolimaisiais maršrutais autobusai nuo balandžio gali nevažiuoti, tačiau, pasak jos, dėl to atsakomybę turi prisiimti ne valstybė, o konkursą stabdantys vežėjai.
LTSA sutartys su dabartiniais vežėjais baigiasi kovo pabaigoje, o konkursą naujoms pasirašyti įstaiga paskelbė Konkurencijos tarybai konstatavus, kad šiame versle trūksta konkurencijos ir teismui įpareigojus surengti naują vežėjų konkursą.
Įstaiga iki kovo 13-osios buvo pratęsusi potencialių vežėjų paraiškų priėmimą, iš jų turėjo būti atrinktos tik reikalavimus atitikusios bendrovės, kurios keleivius vežti turėtų nuo balandžio.
Jos duomenimis, iki šiol konkurse dalyvauti panoro 40 vežėjų, tačiau konkurso stabdymas kenkia sąžiningai konkuruoti sutinkantiems ir į rinką bandantiems patekti naujiems vežėjams.