Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

LVAT: sostinės patvirtintas Mykolo Lietuvio gatvės tiesimo planas – teisėtas

Vilniaus valdžios patvirtintas detalusis planas, pagal kurį planuojama tiesti Mykolo Lietuvio gatvę, yra teisėtas, galutinai nusprendė teismas.
Vilniuje asfaltuojama Mykolo Lietuvio gatvė
Vilniuje asfaltuojama Mykolo Lietuvio gatvė / S.Žiūros nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) praėjusį trečiadienį atmetė šiam planui besipriešinusios Visorių slėnio gyventojų bendruomenės skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo pernai birželį priimtą sprendimą.

„Pirmosios instancijos teismas tinkamai (...) nustatė teisiškai reikšmingas aplinkybes bylai išspręsti. (...) Pareiškėjo apeliacinio skundo argumentai nepaneigia pirmosios instancijos teismo išvados dėl įsakymo pagrįstumo ir teisėtumo“, – rašoma LVAT nutartyje.

Visorių slėnio gyventojų bendruomenė teismo prašė panaikinti Vilniaus savivaldybės 2020 metų gegužės sprendimą dėl 26,2 hektaro teritorijos detaliojo plano tvirtinimo Mykolo Lietuvio gatvei tiesti. Bendruomenė tvirtino, kad sprendimas yra neteisėtas, nes jo sprendiniai neužtikrina objektyvaus ir visapusiško triukšmo ir oro taršos poveikio įvertinimo.

„Detaliojo plano sprendinių poveikis gyventojų sveikatai ir teritorijai turi būti vertinamas atsižvelgiant į (...) tai, kad Mykolo Lietuvio gatvė tiesiogiai jungsis su Vilniaus miesto vakariniu aplinkkeliu, tarnaus kaip jungiamoji gatvė tarp (...) aplinkkelio, Ukmergės plento ir Molėtų plento įvažos – Geležinio vilko gatvės“, – teismui nurodė bendruomenė.

Rengiant gatvės planą buvo vertinamos dvi alternatyvos, viena jų – detaliuoju planu patvirtinti sprendimai, pagal kuriuos, bendruomenės vertinimu, susisiekimo infrastruktūra yra nesaugi. Pagal antrąją alternatyvą, kurią pateikė bendruomenė, siūlyta gatvę perkelti toliau nuo gyventojų sklypų ribų.

Tuo metu savivaldybės administracija teigė, kad Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija 2020 metų balandį pritarė teikimui tvirtinti detalųjį planą, todėl ji neturėjo pagrindo jo netvirtinti.

Bendruomenė skunde LVAT, be to, teigė, kad savivaldybės spendimas priimtas neatlikus naujos atrankos poveikiui vertinimo ir neįvertinus planuojamos gatvės tiesimo poveikio aplinkai.

Savivaldybė nurodė, kad oro taršos, triukšmo poveikį tiksliausiai bus įmanoma įvertinti rengiant statybos projektą̨, tikslinant transporto eismo organizavimą būsimoje gatvėje.

Vilniaus apygardos administracinis teismas 2021 metų birželį vertino, kad detalusis planas atitinka teisės aktus. Teismas taip pat sutiko su savivaldybės pozicija, kad poveikio aplinkai vertinimas bus privalomai atliekamas prieš leidimo gatvės statybai išdavimą, o tam turės būti parengtas techninis projektas, kuriame bus nuspręsta dėl priemonių, mažinančių poveikį aplinkai.

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis BNS yra sakęs, kad nutiesus Vilniaus vakarinį aplinkkelį, būtinos jungtys rytų-vakarų kryptimi – Mykolo Lietuvio ir Šiaurine gatvėmis, kurios atliktų magistralinių kelių funkciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos