Pasak jo, iki 2027 metų vien iš Europos Sąjungos fondų bei Ekonomikos gaivinimo fondo tam numatoma skirti po 100 mln. eurų.
„Yra daug darbų – nuo A juostos pritaikymo žmonėms su negalia, jei jie važiuoja į švietimo įstaigą ar kitais tikslais, iki susisiekimo sektoriaus investicijų ir bendrų planų“, – žurnalistams Vilniaus oro uoste trečiadienį sakė ministras.
Jo teigimu, šiuo metu mažiau nei 35 proc. viešojo transporto pritaikyta žmonėms su individualiais poreikiais, o daugiau nei pusėje šalies savivaldybių apskritai nėra nė vienos tokios transporto priemonės.
Pasak M.Skuodžio, antradienį Seimo priimtos pataisos, numatančios, kad viešojo transporto paslaugų teikėjai nuo lapkričio galės įsigyti tik neįgaliesiems pritaikytus autobusus, troleibusus bei kitas transporto priemones, padidins žmonių galimybes naudotis viešuoju transportu.
M.Skuodis pranešė, jog rugpjūtį turėtų paaiškėti „Lietuvos geležinkelių“ skelbto konkurso laimėtojas, kuris atnaujins traukinių parką – nuo 2025 metų visi traukiniai Lietuvoje turės būti nauji, elektriniai ir pritaikyti įvairių poreikių žmonėms.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pabrėžė, kad transporto ir mobilumo sprendimai mažina žmonių su individualiais poreikiais atskirtį, didina jų galimybes gauti tinkamą išsilavinimą ir būti įtrauktiems į visas gyvenimo veiklas, tačiau šioje srityje dar yra daug iššūkių.
„Mobilumo aspektu mes dar turime labai daug iššūkių, kalbant ne tik apie transportą, kaip lėktuvai, traukiniai ar autobusai, bet ir miesto transportą, tarpmiestinį susiekimą“, – žurnalistams Vilniaus oro uoste sakė M.Navickienė.
„Skirtingų savivaldybių lygmeniu turime iššūkių ir mums reikalinga stebėsena, kaip sekasi savivaldybėms, ne tik pritaikyti vieną ar kitą transporto priemonę, bet ir stoteles, susiekimo galimybes miete ir tarp miesto", – kalbėjo ministrė.
Pagal Vyriausybės programą iki 2027 metų visas didmiesčių viešasis, taksi ir pavėžėjimo transportas bus varomas tik atsinaujinančiais energijos ištekliais.