Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 03 02 /13:08

M.Skuodis: dėl rusiškų ir baltarusiškų krovinių turi apsispręsti LTG

Sprendimą, ar atsisakyti gabenti rusiškus ir baltarusiškus krovinius su riziką keliančiomis prekėmis, turi priimti patys „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG), sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Marius Skuodis
Marius Skuodis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„(Lietuvos – BNS) geležinkeliai patys. Ministerija tokių sprendimų tikrai nepriiminėja“, – žurnalistams Vilniuje ketvirtadienį sakė M.Skuodis.

„Šioje vietoje pirmiausia mes žiūrime į juridinius asmenis, kurie atlieka vežimus, ar jie tą riziką pajėgūs valdyti, ar ne“, – teigė susisiekimo ministras.

„Kiek žinau, šitie klausimai tikrai svarstomi ir „Lietuvos geležinkelių“ valdyboje, ir antrinės pervežimus vykdančios įmonės („LTG Cargo“ – BNS) valdyboje“, – pridūrė jis.

M.Skuodis teigė sutinkantis, jog LTG negabentų jokių riziką įmonės bei Lietuvos reputacijai galinčių kelti krovinių su prekėmis, kurių gamintojams taikomos tarptautinės sankcijos.

„LTG vadovas pritarė mano išsakytai minčiai. Aš norėčiau, kad nebūtų gabenami jokie kroviniai, kurie gali sukelti bet kokią riziką tiek įmonės, tiek Lietuvos reputacijai. Jeigu rizika yra didesnė negu kažkokia nauda, tai tikriausiai būtų paprasčiausias būdas tokių krovinių atsisakyti“, – teigė M.Skuodis.

„Jeigu trąšos kelia tiek daug rizikų, galėtų jos tikrai būti negabenamos ir mes išspręstume labai daug prekių tikrinimo, jų kilmės nustatymo ir kitų klausimų“, – kalbėjo ministras.

Susisiekimo ministro teigimu, priimant sprendimą dėl rusiškų ir baltarusiškų krovinių atsisakymo LTG turi įsivertinti savo galimybes suvaldyti kylančias rizikas.

„Pripažinkime yra trąšos, kurios atvažiuoja ir iš kitų trečiųjų šalių – ne tik Rusijos ar Baltarusijos. Jeigu įmonė pajėgi suvaldyti rizikas kartu bendradarbiaujant su kitomis institucijomis, pirmiausia muitine, tada viskas gali būti tvarkoje. Jeigu yra bent kokia rizika, turbūt tada geriausia eliminuoti tas rizikas apskritai“, – kalbėjo M.Skuodis.

LTG vadovas Egidijus Lazauskas trečiadienį teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ palaiko idėją visiškai atsisakyti iš Baltarusijos ir Rusijos gabenamų krovinių. Vis dėlto, pasak jo, visiškas krovinių iš šių šalių atsisakymas būtų galimas tik tuomet, jei LTG nesugebėtų suvaldyti į Lietuvą gabenamų sankcionuotų prekių.

Premjerė Ingrida Šimonytė ketvirtadienį teigė, kad įmonė gali pasirinkti, su kokiais partneriais dirbti. Jos teigimu, tokie pavieniai komerciniai sandoriai su prekėmis, kurios yra „pilkojoje zonoje“, kelia riziką, todėl įmonė turėtų įsivertinti pirmiausia reputacinę riziką ir taip pat pinigus, kurie iš to uždirbami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?