„Bendros šalių pastangos, planuojant naujus logistinius maršrutus su Ukraina, šiuo metu yra kritiškai svarbios. Glaudus Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimas ypač būtinas, gerinant Baltijos ir Vidurio Europos šalių susisiekimą, o drauge ir galimybę patogiai keliauti bei gabenti krovinius“, – pranešime teigė M.Skuodis.
Ministrai taip pat aptarė kartu plėtojamus naujus krovinių gabenimo koridorius tarp Baltijos šalių jūrų uostų ir Ukrainos, bendrus transporto infrastruktūros projektus.
Anot M.Skuodžio, Lietuva, Lenkija ir Ukraina galėtų sutarti dėl sąlygų reguliariam krovininių traukinių judėjimui, be to, toks maršrutas paskatintų investicijas į papildomus perkrovimo pajėgumus ir geležinkelio linijų modernizavimą.
Naujajame transeuropinio transporto tinkle (TEN-T) jau numatyta papildoma Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus jungtis, užtikrinanti trumpiausią maršrutą tarp Lietuvos, kitų Baltijos šalių ir Ukrainos.
M.Skuodis sakė, kad TEN-T suteikia galimybę plėtoti europinės vėžės koridorių tarp Baltijos regiono ir Ukrainos.
Lietuvos siūlymu naujasis TEN-T tinklas papildytas europine geležinkelio vėže į Klaipėdą, jame numatytos naujos karinio mobilumo jungtys tarp Lietuvos ir Lenkijos – nuo Balstogės per Augustavą, Lazdijus ir Alytų iki Vilniaus.