„Ministerijos duomenimis, teisės akto projektas dėl vilkikų grąžinimo panaikinimo yra parengtas, tačiau dėl neaiškių priežasčių jis iki šiol nėra pateiktas deryboms Europos Komisijoje“, – BNS pranešė ministerija.
Anot jos, situacija yra labai komplikuota, nes ši nuostata turi įsigalioti jau kitų metų vasarį – iki tol vargu ar bus priimtas Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas. Vadinasi, tektų taikyti nuostatą, kuri tiesiogiai didina taršą ir neatitinka Žaliojo kurso tikslų.
„Taip pat žinome, kad tiek vežėjams, tiek ir kitoms šalims kyla nemažai klausimų, kaip konkrečiai perkelti tam tikras nuostatas į nacionalinę teisę. Neužtikrinus vienodo traktavimo, kyla rizika sukurti skirtingus teisinius režimus ES šalyse, dėl ko vežėjams kiltų papildoma administracinė našta ir veiklos užsienio šalyse netikrumas“, – pridūrė ministerija.
Komisija, anot ministerijos, yra pažadėjusi pateikti rekomendacijas ir išaiškinimus, tačiau iki šiol jų nėra sulaukta.
M.Skuodis ketina šį klausimą kelti gruodžio 9 dieną ES Transporto taryboje.
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA), remdamasis savo šaltiniais, trečiadienį pranešė, jog EK yra parengusi dokumento projektą, kuriuo siūloma panaikinti įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.
Šis reikalavimas, pasak vežėjų atstovų, turės neigiamą ekonominį poveikį ES pakraščio valstybėms, nes išaugs krovinių pervežimo sąnaudos.
TTLA trečiadienį pranešė, jog paragino susisiekimo ministrą pakartotinai kelti klausimą Transporto taryboje.
Lietuva 2020 metais pateikė du ieškinius ES Teisingumo Teismui – ji skundžia vilkiko grąžinimo kas 8 savaites, tarptautinių operacijų skaidymo, kabotažo ribojimo ir poilsio taisyklių nesant atitinkamos infrastruktūros nuostatas.