„Mano tikslas, kad 2024 metais būtume padarę didžiąją dalį darbų europietiškiems bėgiams iki Panevėžio. Tai reiškia, kad dar po metų–dvejų nuo Panevėžio traukinys jau galėtų pradėti važinėti“, – antradienį išvykdamas į Varšuvą Vilniaus geležinkelio stotyje žurnalistams teigė M.Skuodis.
„Tikiuosi, kad maždaug 2027 metais mes galime kalbėti apie atskiras atkarpas, jau veikiančias Lietuvoje“, – pridūrė jis.
„2028-ieji metai maždaug šiuo metu“, – teigė ministras, atsakydamas į klausimą, kada galėtų būti sujungtos Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpos.
Pasak M.Skuodžio, „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais – toks, anot jo, yra europinis įpareigojimas.
Susisiekimo ministras antradienį išvyko į Varšuvą, kur dalyvaus konferencijoje apie geležinkelių svarbą Europos saugumui – politikos, karybos, transporto sektoriaus lyderiai ir ekspertai diskutuos apie geležinkelių plėtrą Trijų jūrų regione, jungiančiame 12 Europos Sąjungos valstybių tarp Baltijos, Adrijos ir Juodosios jūrų.
„Man yra labai svarbu, kad mes kalbėtume apie naujas geležinkelių jungtis su Ukraina, siekiant atverti naujus kelius prie Baltijos šalių jūrų uostų – ne tik Lenkijos, Vokietijos, bet ir trijų Baltijos valstybių“, – teigė M.Skuodis.
„Natūralu, kad geležinkeliai yra taip pat svarbūs ir kariniam mobilumui“, – pridūrė jis.
Ministras į Lenkijos sostinę išvyko pernai gruodį startavusiu nauju traukinių maršrutu iš Vilniaus per Kauną ir Mockavą.
Pasak M.Skuodžio, šių metų gruodį kelionė iš Vilniaus į Varšuvą turėtų sutrumpėti nuo 9 iki 8 valandų, o ateityje sujungus Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpas – iki 4 valandų. Be to, anot ministro, keleiviai persėstų ne Mockavoje, o Kaune.
„Tikiuosi, kad nuo naujo traukinių tvarkaraščio jau gruodį maršruto trukmė tikrai sutrumpės. „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo tam tikrus pirkimus, įsigis naują lokomotyvą ir persėdimas važiuojant iš Vilniaus bus tik vienintelis Kaune. O jeigu vykstant iš Kauno, tai jau be persėdimo galėsime keliauti į Varšuvą“, – teigė M.Skuodis.
„Planas yra toks – pradžioje pasistengti sutrumpinti visą maršrutą iki aštuonių valandų. Natūralu, ateityje su „Rail Baltica“ jis turėtų trumpėti dvigubai - iki keturių valandų“, – pridūrė ministras.