Konkurencijos taryba balandžio vidury turėtų pranešti savo sprendimą, ar Vilniaus savivaldybė savo sprendimais neprotegavo miesto viešojo transporto įmonės ir taip nepažeidė Konkurencijos įstatymo. Tačiau savivaldybė atsakymo iš Konkurencijos tarybos nelaukia ir toliau planuoja, kaip nuo liepos 1-osios Vilniaus centre mikroautobusus pakeis greitieji autobusai.
„Turėtume suprasti esminį visuomeninio transporto principą, kaip jis veikia visame civilizuotame pasaulyje, – skirtingos transporto priemonės ir jų rūšys nekonkuruoja sistemos viduje. Jeigu mes turime visuomeninio transporto sistemą, tai nei autobusas konkuruoja su troleibusu, nei troleibusas – su mikriuku, nei dar kažkas tokio. Jos turi viena kita papildyti, kad taupytume mokesčių mokėtojų pinigus ir sistema būtų ekonomiška“, – kalbėjo A.Zuokas.
Dabar mes neturime konkurencijos, o turime vagiliavimą vienų kitiems iš panosės, – teigė A.Zuokas.
Konkurencija, anot A.Zuoko, gali būti tik konkursuose. Jie esą šiuo metu planuojami. „Dabar mes neturime konkurencijos, o turime vagiliavimą vienų kitiems iš panosės. Tai nėra civilizuotas konkuravimas ir juo labiau tai nėra efektyvus visuomeninis transportas, už kurį sumoka visi Vilniaus miesto gyventojai“, – teigė Vilniaus meras.
Greitųjų autobusų trasomis turėtų važinėti naujieji autobusai, kuriuos Vilniaus savivaldybė įsigijo už savo, Susisiekimo ministerijos ir Europos Sanglaudos fondo lėšas.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos atstovai piktinasi savivaldybės sprendimais, esą miestas privačius vežėjus nori išstumti, panaikinti bet kokią konkurenciją. Privačiuose autobusuose ir mikroautobusuose renkami keleivių, nepritariančių reformai parašai, tačiau neatrodo, kad tai kaip nors paveiks sostinės vadovų poziciją.