Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mikroautobusu į Palangą – gal ir nelegalu, bet pigiau ir patogiau

Privačių mikroautobusų ir autobusų vairuotojų skelbimai keliauti prie jūros, internete skaičiuojami dešimtimis. Toks keliavimo būdas vasarą į Palangą ir Šventąją – vienas populiariausių. Kelionė tokiu transportu iš Vilniaus yra geru trečdaliu pigesnė nei kelionė didžiųjų bendrovių maršrutiniais autobusais.
Panevėžio autobusų stotyje
Didžiuosius keleivių vežėjus vasarą daug kur nukonkuruoja mažieji. / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Pigesnis bilietas

Bilietas ekspresu vykstant į Palangą iš Vilniaus miesto autobusų parko kaina siekia  68 litus. Keliaujant maršrutu Vilnius–Kryžkalnis–Palanga kaina siekia 67 litus (perkant kasose). Didžiausia kaina – 75,5 lito – važiuojant per Šilutę.

Tuo metu privačiu verslu užsiimantys vežėjai iš Vilniaus į Palangą gali nuvykti už 40 litų. Iš Kauno į Palangą už 30–40 litų.

Dauguma privačių vežėjų keleivius paima iš namų ir išleidžia pageidaujamoje vietoje.

Vežėjas keleivį paima iš namų

„Dėl didelio skambučių skaičiaus neturiu net kada papietauti“, – sako Kamilė, kuriai prisiskambinti užtruko geras 15 minučių.

Ji išdėstė, kad keliautojų srautas padidėja nuo birželio pabaigos. Daugiausia jų paslaugomis naudojasi poros. Žmonės paimami iš sutarto taško. Šiuo metu visų net nepavyksta paimti – trūksta vietų.

„Mes teikiame paslaugas tik savaitgaliais. Vaikus iki 6 metų vežame nemokamai, o senjorams taikome 10 litų nuolaidą. Žmonės tikrai noriai važiuoja, jiems patinka, kad paimame nuo namų ir parvežame į namus. Tačiau valdžia nepatenkinta. Nesuprantu, juk atvežame jiems poilsiautojus, mokame mokesčius, turime licenciją. Samdome vairuotojus – Palangoje su transportu nepasiliekame nakčiai“, – sakė kitos vežėjų įmonės atstovė Marija.

„Pagrindiniai mūsų klientai – šeimos. Intensyviai dirbame nuo birželio iki rugpjūčio pabaigos. Važiuojame kiekvieną dieną. Taip pat registruojame keleivius į artėjančią Jūros šventę, vietų greitai mažėja“, – sakė Algis.

„Palyginti su praėjusiais metais keleivių mažiau, keleivių srautą paveikė vėsesni orai. Mes siūlome ne tik išvyką, bet ir apgyvendinimą. Tačiau dauguma keleivių iš anksto pasirūpina gyvenamąja vieta“ – sakė Brigita.

„Su mikroautobusu važiuoti teko pirmą kartą. Tikrai nenusivyliau. Kaip buvo sutarta, mus su seserimi paėmė iš sutartos vietos, atvežė prie pat namų“, – kalbėjo iš kurorto grįžusi Laura.

„Su šeima į Palangą visada važiuojame savo automobiliu, tačiau vyras negavo atostogų, todėl nusprendėme su dukra pasinaudoti mikroautobusu. Ką galiu pasakyti – ir pigiau, ir patogiau“, – sakė Karolina.

Licencijas turi ne visi privatūs keleivių vežėjai.

Licenzijas turi ne visi vežėjai

Palangos miesto savivaldybė įmonėms, norinčioms vežioti žmones,  išduoda licenciją tik vietiniams reisams.

Norintiems vežioti keleivius už savivaldybės ribų reikalinga Valstybinės kelių ir transporto inspekcijos išduodama licencija.

Taip pat privaloma susimokėti mokesčius Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

Tokias licencijas turi ne visi privatūs keleivių vežėjai.

„Kautros“ bendrovės Rinkodaros skyriaus direktorius Gintautas Pakusas teigia, jog tokia situacija primena šešėlinę ekonomiką: „Kautra“ vykdo reguliarius reisus, todėl kainodara didesnė. Licencijų neturintys vairuotojai dirba epizodiškai – tuomet, kai padidėja paklausa. Panašiai būna Kalėdų naktį, kai nelegalūs taksi automobiliai neteisėtai išvažiuoja į gatves pasipinigauti.“

Palangos miesto savivaldybės mero patarėja Karolina Kubeldzienės tvirtino, kad savivaldybė kovoja su vežėjais, kurie nesilaiko įstatymų.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos