2015 07 31 /16:00

Ministerija neigia, kad įstrigusių „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivų padėtis blogėja

Bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) laivo kapitonui pareiškus, kad kelis mėnesius užsienio uostuose įstrigusių LJL laivų padėtis nuolat blogėja, Susisiekimo ministerija tikina, kad situacija juose yra normali.
Laivas „Voruta“
Laivas „Voruta“ / Andriaus Barlovskio („Lietuvos jūrų laivininkystė“) nuotr.

Ministro patarėjas Ričardas Slapšys BNS pranešė, kad visiems 4 laivams pervesta pinigų, maisto bei vandens atsargų įguloms netrūksta.

„Esam kiek nustebę dėl (laivo „Voruta“ – BNS) kapitono pasisakymo dėl maisto trūkumo, nes vakar (ketvirtadienį – BNS) „Vorutos“ kapitonui tiesiogiai buvo pervesta 2 tūkst. eurų, kad būtų nupirkta maisto. Šiandien „Romuvai“, taip pat kapitonui, pervesta 300 eurų, kad nusipirktų duonos, o kitų maisto produktų laivas turi“, – BNS sakė R.Slapšys.

Pasak jo, kiti du laivai – JAV esanti „Venta“ ir Senegale įstrigusi „Raguva“ – maisto ir vandens atsargų turi pakankamai.

Laive trūksta maisto?

Pasak Portugalijos Aveiro uoste stovinčios „Vorutos“ kapitono, šią savaitę pradėti laivo remonto darbai sustojo dėl lėšų stygiaus, laive trūksta maisto, o kito – Senegalo Dakaro uoste esančio laivo „Raguva“ padėtis, anot jo, taip pat labai bloga.  

„Baigėsi produktai, laukiame, kada bus pinigai. Laivininkystė informavo, kad pinigų nėra. Sekmadienį liksim be duonos. (...) Jei pinigų nėra, remontai nebevyksta. Kiek buvo sumokėta, tiek iš pradžių elektronikos darbų ir įvyko, o toliau tyla, nes apmokėjimo nėra ir darbai sustojo“, – BNS pasakojo „Vorutos“ kapitonas Saulius Mačiukas.

Vėliau jis patikslino, kad LJL vadovybė laivą informavo, jog penktadienį bus pervesta 300 eurų, už kuriuos bus nupirkta maisto ir vandens atsargų. Kapitono teigimu, įmonė žadėjo, jog didesnė pinigų suma bus pervesta kitą savaitę.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Laivas „Deltuva“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Laivas „Deltuva“

Anot S.Mačiuko, su Dakaro uoste esančios „Raguvos“ įgula jam nepavyko susisiekti, tačiau spėjama, kad jo padėtis yra labai bloga.

„ Ten išvis turėtų būti tragiška padėtis. (...) Neįsivaizduoju, kas yra Dakare, ten reketuojamas laivas, ten visko gali būti. Jei ne krovinys pas juos, tai jau seniai laivas gal būtų užgrobtas, tokia praktika pasitaiko labai dažnai. (...) Labiau nei įsitikinęs, kad ten taip gal ir atsitiks, jei neišspręs jų išplaukimo klausimo. Su mumis dar gali palaukti, bet ten bankas (SEB bankas – BNS) rizikuoja prarasti laivą“, – BNS sakė S.Mačiukas.

Per dieną uoste įstrigęs laivas įmonei kainuoja apie 3 tūkst. eurų, skaičiuojant maisto, vandens, kuro atsargas, atlyginimus ir uosto rinkliavas.

Jo teigimu, per dieną uoste įstrigęs laivas įmonei kainuoja apie 3 tūkst. eurų, skaičiuojant maisto, vandens, kuro atsargas, atlyginimus ir uosto rinkliavas.

JAV Filadelfijos uoste esančio LJL laivo „Venta“ kapitonas Olegas Semionovas BNS informavo, kad ketvirtadienį baigta iškrauti dalis laivo krovinio, tačiau išplaukti į Kanadą laivas negali, nes yra areštuotas.

Su kitų „Raguvos“ bei Italijos Taranto uoste esančio laivo „Romuva“ įgulos nariais BNS penktadienį susisiekti nepavyko.

Vyriausybė šią savaitę nutarė gelbėti žlungančią LJL, suteikiant jai dar 3 mln. eurų paskolą, o pinigai būtų panaudoti gelbėti įstrigusius laivus. Skelbiama, kad pinigai įmonę pasieks kitą savaitę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis