Šiuo metu deklaracijas vežėjams leidžiama pateikti ir elektroniniu, ir fiziniu būdu teikiant jas popieriuje, praneša Finansų ministerija.
„Mūsų informatikai sutvarkė Nacionalinės tranzito kontrolės sistemą (NTKS), kuri buvo susijusi su eilėmis pasienyje, nes vairuotojai ir vežėjai galėjo teikti tik popierines deklaracijas, o dabar jau gali teikti ir elektroniniu būdu“, – 15min sakė Muitinės departamento komunikacijos vadovas Vitas Volungevičius.
Pasak jo, šiuo metu sistema NTKS veikia bandomuoju režimu, apie veiklos tęstinumo procedūros atšaukimą bus pranešta atskirai.
Jis vylėsi, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje susikaupusios vilkikų eilės pradės mažėti, nors savaitgaliais srautai ir būna didesni.
„Pasienyje padidinome muitinės pareigūnų skaičių ir rytoj ryte matysime visai kitą vaizdą. Pirmadienį ar antradienį eilių neliks“, – prognozavo V.Volungevičius.
Įstrigo tūkstančiai vilkikų
Nuo antradienio neveikiant Lietuvos muitinės sistemoms, šeštadienį ryte Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje laukė apie 2,4 tūkst. vilkikų.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ duomenimis, Baltarusijos pusėje stovi virš 2100 vilkikų, o Lietuvos pusėje – 307.
Asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas teigia, kad pasienyje penktą parą įstrigę vairuotojai yra pervargę, neturi galimybių normaliai pavalgyti, pailsėti, atlikti gamtinių reikalų. Kai kurie yra priversti tai daryti beveik kabinose, turimose talpose ir išmesti pakelėse. Anot jo, eilė driekiasi keliuose, kur nėra patogumų, vietų maistui nusipirkti.
„Mūsų šalies vežėjai matydami augančią įtemptą situaciją pasienyje tiesiog nebesiunčia krovinių, yra priversti pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų“, – pranešime sakė R.Austinskas.
Pasak jo, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų, o vežėjams ir toliau skaičiuojant nuostolius, svarstoma kreiptis į atsakingas institucijas dėl jų kompensavimo.
„Linava“ dėl šios situacijos viešai kreipėsi į finansų ministrę Gintarę Skaistę, ragindama ją kuo skubiau išspręsti šią problemą.