Naują kelionių organizatorių „Go Planet Travel“ pasivijo bankrutavusios Martyno Laivio imperijos šešėlis

Prieš kelerius metus Lietuvoje griuvo Martyno Laivio kelionių imperija – bankrutavo jo vadovaujama kelionių agentūra „Star Holidays“ ir avialinijos „Star 1 Airlines”. Nišą rinkoje rado Kipro holdingui „Grand Go Group“ priklausanti kelionių agentūra ir avialinijos, taip pat neapsieinančios be M.Laivio ir problemų.
Kipras
Kipras / 123rf.com nuotr.

Prieš savaitę kelionių organizatorius „Go Planet“ atšaukė visas vasaros keliones į Kiprą. Penktadienio vakarą tai pačiai Kipro įmonei priklausančios „Grand Cru Airlines“ keleiviai įstrigo Larnakos oro uoste, niekaip nesulaukdami lėktuvo. Iš Kipro į Vilnių turėjo skristi daugiau ne penkiasdešimt lietuvių.

Kipro oro uoste
Kipro oro uoste buvo įstrigę daugiau nei pusšimtis lietuvių

Juos suerzino ne tik užsitęsęs laukimas oro uoste – lėktuvas vėlavo beveik tris valandas, – bet ir nežinia. Niekas nebuvo informuotas, kur yra ir kodėl vėluoja lėktuvas, penkių dešimčių lietuvių nerimą paskatino ir gandai apie dar vienos kelionių imperijos, kurioje dirba ir M.Laivys, griuvimą.

Holdingui diriguojama iš Kipro

Pernai į kelionių organizatorių rinką atėjo naujas žaidėjas – „Go Planet Travel“. „Go Planet Travel“ akcininkai yra Kipre registruota „Grand Go Group“, turinti 5 tūkst. akcijų ir 675 akcijas turintis Saulius Vaitkevičius. Įmonei, Registrų centro duomenimis, vadovauja Vidmantas Stonys

„Grand Go Group“ slepiasi ir už kito kelionių organizatoriaus – „Go Baltic Travel“.  Bendrovei, Registrų centro duomenimis, vis dar vadovauja Martynas Laivys, buvęs avialinijų „Star 1 Airlines“  ir kelionių organizatoriaus „Star Holidays“ vadovas. 

Kipro „Grand Go Group“ neseniai įsigijo ir kontrolinį Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovės „Grand Cru Airlines“ akcijų paketą.

„Grand Cru Airlines" vasarą pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Kipro holdingui priklausančiu kelionių organizatoriumi „Go Planet Travel“ Pagal šią sutartį „Grand Cru Airlines“ orlaivis „Boeing 737-300“ nuo rugsėjo turėjo skraidinti į Kiprą, Turkiją, Tunisą ir Kretą.

Į Kiprą „Go planet travel“ skristi jau nebeleidžia – nors pasiūlymai jų interneto puslapyje vis dar yra, užsirezervuoti kelionės yra neįmanoma.

Pažįstama schema

Kelionių organizavimo ir aviacijos verslą vystė ir prieš kelerius metus bankrutavusi „Star Team Group“, kuriai vadovavo dabartinis „Go Baltic Travel“ direktorius M.Laivys. „Star Team Group“ priklausanti skrydžių bendrovė „Star 1 Airlines“ bandė užimti nacionalinių Lietuvos avialinijų bankroto užpildytą nišą.

Žlugusią „flyLAL–Lithuanian airlines“ bandė pakeisti 2009 metais įkurta lietuviška pigių skrydžių bendrovė „Star1 Airlines“, bet ji nedirbo nė pusantrų metų. 

Nacionalinės Lietuvos oro linijos „flyLAL–Lithuanian airlines“ veikė  daugiau nei 18 metų. Nuo 1991-ųjų iki 2005-ųjų bendrovę valdė valstybė, vėliau ji buvo privatizuota. Oro linijas su partneriais įsigijo žinomas verslininkas Gediminas Žiemelis. Tačiau 2009 m. aviakompanija neatlaikė finansų krizės ir bankrutavo.

Bendrovės veikla išskaidyta, įkurta grupė „flyLAL Group Services“ (dabar „Avia Solutions Group“). Tų pačių savininkų valdoma „flyLAL Charters“, kuriai vadovavo ir dabar „Air Lituanica“ vairą perėmęs E. Zubrus, virto „Small Planet Airlines“, vykdančia užsakomuosius skrydžius, nuomojančia orlaivius su įgula ir siūlančia vienkartinius užsakomuosius skrydžius. 

Žlugusią „flyLAL–Lithuanian airlines“ bandė pakeisti 2009 metais įkurta lietuviška pigių skrydžių bendrovė „Star1 Airlines“, bet ji nedirbo nė pusantrų metų. Bendrovė vykdė užsakomuosius skrydžius, taip pat reguliariai skraidino į Barseloną, Londoną, Dubliną, Edinburgą, Milaną. Dukterinė skrydžių bendrovės įmonė užsiėmė ir turizmo verslu. Tačiau jau mažiau nei po metų nuo veiklos pradžios bendrovė susidūrė su finansiniais sunkumais. Bendrovės vadovas Martynas Laivys karštligiškai bandė surasti strateginį investuotoją, bet jam nepavyko: „Star1 Airlines“ iškelta bankroto byla.

M.Laivys nekaltas

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas priėmė nutartį, kuria buvęs bankrutavusios skrydžių bendrovės „Star 1 Airlines“ vadovas Martynas Laivys pripažintas nesukėlusiu daugiau nei 10 mln. Lt nuostolių bendrovei. Sprendimas priimtas buvusio „Star 1 Airlines“ vadovo teisiniams patarėjams įrodžius, kad buvęs bendrovės „Star 1 Airlines“ vadovas veikė bendrovės interesais ir jo priimti verslo sprendimai buvo teisėti. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Martynas Laivys
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Martynas Laivys

Praėjusių metų rugpjūčio mėnesį Lietuvos apeliacinis teismas priėmė nutartį, pagal kurią buvęs „Star 1 Airlines“ vadovas laikytas atsakingu už dalį bendrovės patirtų nuostolių (2,5 mln. Lt). Nesutikdamas su Lietuvos apeliacinio teismo pozicija ir padedamas teisininkų, buvęs vadovas prašė panaikinti Lietuvos apeliacinio teismo nutartį ir palikti galioti pirmosios instancijos teismo sprendimą, kuriuo reikalavimai jo atžvilgiu buvo atmesti. Skundas buvo motyvuojamas tuo, kad visi „Star 1 Airlines“ patirti nuostoliai buvo nulemti 2010 m. balandžio 15 d. Islandijos ugnikalnio išsiveržimo, taip pat neišvengiamos verslo rizikos, nulemtos itin sudėtingų konkrečios rinkos, kurioje bendrovė „Star 1 Airlines“ vykdė savo veiklą, sąlygų, taip pat ypač aštrios konkurencijos turizmo rinkoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis