Seimo Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį pritarė tokioms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms. Dabar jas svarstys Seimas.
Komiteto vadovas Valius Ąžuolas sako, kad per metus e-tolling sistemos išlaikymui ir plėtrai galėtų būti skiriama maždaug 10 mln. eurų.
Liberalas Kęstutis Gentvilas suabejojo, ar sistemos išlaikymas nebus per brangus: „Nepamatuotai daug, bet neaišku, koks efektyvumas ten bus.“
Konservatorius Mykolas Majauskas įspėjo, kad tokia tvarka, kai konkreti finansavimo dalis įtvirtinama įstatyme, galimai prieštarauja Konstitucijai.
Komitetas nutarė, kad jeigu Konstitucinis Teismas konstatuos galimą pažeidimą, bus pakeistas ir finansavimo šaltinis.
E-tolingo sistemos, kai rinkliavos dydis bus siejamas ne su laiku, o nuvažiuotu atstumu, kūrimas ir diegimas užtruks apie dvejus metus – ją ketinama įdiegti iki 2023 metų. Susisiekimo ministerija planuoja, kad ji atsipirks per trejus metus.
Įstatyme be kita ko ketinama įtvirtinti, kad Automobilių kelių direkcijai Vyriausybė skirtų iki 90 mln. eurų arba suteiktų tokios vertės valstybės garantiją.
Naujos kelių rinkliavos sistemos idėja Seime stigo nuo 2018 metų rudens nesusitariant, iš kokių šaltinių ji būtų finansuojama.