Vilniaus taksistai naujametę naktį pasiryžę dirbti, tačiau įspėja – automobilių visiems norintiems važiuoti neužteks, tokia jau šios šventės tradicija. O važiavimo kainos keliamos dvigubai vien dėl to, kad tai pagrindinį priežastis taksistus paskatinti dirbti. „Reikia kažką aukoti – arba pinigus, arba savo laiką“, – naujųjų metų išvakarėse sakė Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Gediminas Sabaitis.
Apie investicijas kalba atsargiai
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Gediminas Sabaitis |
Tačiau šventiniai uždarbiai vargu ar paskatins taksistus investuoti į naujus automobilius ir įrangą. G.Sabaitis įsitikinęs: taksi rinka Vilniuje ir šiuo metu gana tvarkinga, tereikia sutvarkyti kai kuriuos mokestinius dalykus, taksi įmonėms keliamus reikalavimus. Profesinės sąjungos vadovas piktinasi reikalavimu visiems klientams išduoti kvitus – esą tuo labiausiai piktinasi patys keleiviai, nes taip gaištamas jų laikas.
„Mokestinė bazė dabar naudinga tik tikrintojams, o nei vežėjams, nei keleiviams ji naudos jokios neduoda, tik apsunkina darbą. Pradedi keleiviams kvitus išrašinėti, jie pradeda keiktis, kad jiems nereikia jokių kvitų“, – kalbėjo G.Sabaitis.
Anot G.Sabaičio, būtinybė turėti su taksometrais sujungtus spausdintuvus taip pat taksistams nelabai suprantama, nes reikalavimai šiai įrangai griežti, kaina gana didelė, o nauda miglota. Esą kam reikia informaciją saugoti spausdintuve, jeigu ji jau saugoma taksometre, be to, kiekvienas taksistas viską užrašinėja kasos žurnaluose.
Naujoje įmonėje – tik nauji automobiliai ir tvarkingi vairuotojai
Gruodžio pradžioje taksi paslaugas pradėjusios teikti bendrovės „Sauda“ vadovas Saulius Kundrotas neįžvelgia jokių problemų tokiuose reikalavimuose. Jis tvirtina, kad bendrovė įsigijo 20 visiškai naujų automobilių ir juose sumontavo moderniausią įrangą. Todėl kiekvienas keleivis gauna kvitą, ir jo vairuotojui nereikia pildyti ranka – kvitą išspausdina su taksometru sujungtas kasos aparatas.
Kiekvienoje automobilio sėdynėje yra sumontuoti davikliai, tad vos klientui įsėdus įsijungia taksometras. Tokia sistema visiškai apriboja vairuotojų galimybes piktnaudžiauti ir vežti keleivius nelegaliai.
Griežtai keleivių vežimą reglamentuoja ir savivaldybės taksi įmonė „Vilnius veža“, kurios automobiliai Vilniaus gatvėmis važinėja jau kelis mėnesius.
Nauja taksi bendrovė įsigijo naujus automobilius, o vairuotojus aprengė vienodai. |
Anot S.Kundroto, jų negąsdino dažnai girdimos kalbos, kad ši verslo šaka nuostolinga, atvirkščiai – paklausa yra, nes neretai daug kas taksi negali išsikviesti.
„Klientų „neakivaizdžiai“ turėjome jau kelerius metus. Kadangi teikiame pagalbą kelyje, daugybę skambučių sulaukdavome ir iš tų, kurie norėdavo, kad namo parvežtume juos, o ne jų automobilius. Tai dar viena priežastis“, – kalbėjo S.Kundrotas.
Plėtros planus bendrovės vadovas tvirtina svarstysiantis tik po švenčių, kai taksi automobiliai pradės dirbti įprastu ritmu. Naujųjų metų naktį keleivius įmonės vairuotojai žada vežti naktiniu tarifu – ne dvigubai, o tik keliasdešimčia centų brangiau, nei kiekvieną dieną.
Teigiama įtaka abejoja
Naujos mašinos krenta į akį, bet keleiviai vieną kartą pavažiavę su jomis, grįžta pas mus. Kaina daro savo – yra skirtumas, ar važiuoti už 14 Lt, ar už 30 Lt“, – teigė G.Sabaitis.
Tačiau nauji automobiliai su modernia įranga, tvarkingi vairuotojai kol kas didelės įtakos taksi rinkai sostinėje nedaro. Bent jau taip tvirtina G.Sabaitis. Anot jo, savivaldybės taksi įmonė turi per mažai automobilių, kad tai turėtų kokios nors įtakos.
Tačiau G.Sabaitis sutinka – kai ši įmonė, o galbūt ir kitos, turės daugiau naujų automobilių, galbūt jų pavyzdys privers pasitempti ir kitas taksi bendroves. „Taksi automobilių parką reikia naujinti. Naujos mašinos krenta į akį, yra matomos, bet keleiviai vieną kartą pavažiavę su jomis, grįžta pas mus. Kaina daro savo – yra skirtumas, ar važiuoti už 14 Lt ar už 30 Lt“, – teigė G.Sabaitis.
„Vilnius veža“ direktorius Rolandas Statulevičius kol kas neskuba džiaugtis veiklos rezultatais, esą jie išryškės, kai bendrovė turės daugiau automobilių. Kol kas jų tėra aštuoni, o kadangi pagal veiklos planą galvota apie daug didesnes apimtis, šiuo metu pajamos skiriamos viešai informacijai platinti, skambučių centrui įrengti ir t.t.
Sulaukia grasinimų
Vilniaus sav. nuotr./Rolandas Statulevičius |
Sunkiai „Vilnius veža“ taksistai randa sau vietos ir mieste, ypač senamiestyje, centre, kur taksi paslaugomis mielai naudojasi turistai, vaikštinėjantys gatvėmis ir nekviečiantys taksi telefonu. „Ten vis dar vyrauja ta negera dvasia, nėra normalaus bendravimo tarp taksistų. Mes specialiai renkamės darbuotojus, kurie dar yra nesugadinti, 99 proc. tų žmonių anksčiau nėra dirbę taksistais, todėl jų požiūris kitoks, man maloniau su jais bendrauti. Atrinkdami darbuotojus žiūrime, kad jie galėtų aptarnauti keleivius, mandagiai bendrautų, todėl jie nepratę su ta taksistų publika šnekėtis. Jie pasakojo, kad jei atvažiuoja, tarkim, prie Autobusų stoties, juos ten apstoja ir grasina, kad jeigu nori gyventi, čia geriau nestovėtų“, – pasakojo R.Statulevičius.
Tačiau darbo stoka savivaldybės įmonės taksistai negali skųstis – anot direktoriaus, veiklos apimtys auga dar ir dėl to, kad sudarinėjamos sutartys su juridiniais klientais, kurie nori patikimos paslaugos, kadangi ja naudojasi vežti užsieniečius.
R.Statulevičius teigė pastebįs pirmuosius požymius, kad savivaldybės įmonė daro teigiamą įtaką Vilniaus taksi rinkai. Esą nors naujų automobilių atsiranda vos vienas kitas, viena nauja įmonė važinėja tik naujomis mašinomis, tačiau taksi įmonės jau pradėjo rūpintis įranga automobiliams, kokia naudojasi ir „Vilnius veža“. Tačiau jis teigė suprantąs, kad jeigu taksistas važinėja 15 metų ar dar senesniu automobiliu, tai vargu ar verta į jį dėti itin modernią įrangą.
Iš viso šiuo metu Vilniuje dirba apie 30 taksi įmonių ir apie 1300 taksistų.