Italijos nacionalinė civilinės aviacijos tarnyba ENAC pranešė, kad naujajai akcinei bendrovei išdavė oro vežėjos pažymėjimą, leidžiantį nuo spalio 15 dienos vykdyti skrydžius ir pardavinėti bilietus.
„ITA gali pakilti“, – sakoma ENAC prezidento Pierluigi Di Palma pranešime.
ITA veiklos pradžia vainikuos virtinę valstybinės paskolų, buvusios vežėjos „Alitalia“ gelbėjimo operacijų bei užsitęsusias derybas su Europos Komisija dėl lėšų vežėjos gelbėjimui.
„Tikimės, kad naujoji <...> bendrovė paskatins sektoriaus atsinaujinimą, ryžtingai prisidėdama prie sunkumų, kilusių dėl pandeminės krizės, įveikimo“, – kalbėjo P.Di Palma.
Numatytas ITA debiutas įvyks tuo metu, kai aviacijos pramonė susiduria su rimtais koronaviruso pandemijos metu sukeltais iššūkiais, ypač didžiosios vežėjos, kurios ir taip juto aršią pigių skrydžių bendrovių konkurenciją.
Liepos mėnesį Italija susitarė su Briuseliu dėl naujos vežėjos sukūrimo, pažadėjusi, kad pastaroji bus visiškai nepriklausomas nuo „Alitalia“, kuri 2017 metais buvo perduota valstybės žinion.
Mėginimai rasti pirkėją sunkiai besivertusiai oro linijų bendrovei ne kartą žlugo.
Vykdant „Alitalia“ restruktūrizavimą, ITA perims dalį „Alitalia“ turto, tuo pačiu atsisakydama kitų padalinių, pavyzdžiui, antžeminių operacijų ir priežiūros paslaugų, atiduodama kilimo ir leidimosi oro uostuose laikus ir perpus sumažina lėktuvų parką iki maždaug 50 orlaivių.
ENAC išduota oro vežėjo licencija yra paskutinis administracinis žingsnis, leidžiantis ITA pasiūlyti savo paslaugas klientams.
Visgi dar nėra žinoma, kaip „Alitalia“ kompensuos arba pakeis bilietus maždaug, pasak dienraščio „Corriere della Sera“, 255 000 tūkst. žmonių, įsigijusius bilietus į skrydžius po spalio 15 dienos.