Į Neringos savivaldybę atkeliavusiame rašte primenama, jog gyventojai į merą Darių Jasaitį kreipėsi dar pernai vasarą neapsikentę triukšmo, kurį nakties metu skleidžia motorinės transporto priemonės – tuktukai. Kreipimąsi pasirašė apie 40 pamario ir Kuverto gatvių gyventojų. Meras tuomet pasiūlė pakentėti iki sezono pabaigos ir pažadėjo problemą išspręsti, tad gyventojai tikėjosi, jog šiemet situacija bus pasikeitusi. Gyventojai pernai rugpjūčio pabaigoje 19–22 val. Kuverto gatvėje užsakė atlikti triukšmo matavimus, kurie esą parodė, jog triukšmo lygis viršija nustatytas normas.
Triukšmą kelia ne tik „tuktukai“, bet ir jų vežami keleiviai. Be to, tuktukų vairuotojai, sustoję išlaipinti keleivius nakties metu, neišjungia variklių ir labai garsiai bendrauja su keleiviais bei su kitų tuktukų vairuotojais, – rašoma gyventojų pasirašytame rašte.
Gegužės pabaigoje prasidėjęs „tuktukų“ sezonas vėl priminė apie pernykštę bėdą. Gyventojai triukšmą pasakoja ypač jaučiantys savaitgalio naktimis, mat „tuktukai“ dirba ištisą parą.
„Triukšmą kelia ne tik „tuktukai“, bet ir jų vežami keleiviai. Be to, „tuktukų“ vairuotojai, sustoję išlaipinti keleivius nakties metu, neišjungia variklių ir labai garsiai bendrauja su keleiviais bei su kitų „tuktukų“ vairuotojais“, – rašoma gyventojų pasirašytame rašte.
Ilgą laiką trunkantis triukšmas vargina gyventojus, trukdo jų poilsį. Rašte teigiama, jog ir poilsiautojai skundžiasi triukšmu, paprašo grąžinti už viešnagę sumokėtus pinigus. Gyventojai siūlė apsvarstyti dėl „tuktukų“ pavėžėjimo paslaugų naktį apribojimo.
Veža „linksmus“ keleivius
Nidoje pavėžėjimo paslaugas „tuktukais“ teikiantis, aštuonias šias transporto priemones turintis Artūras Jakas 15min pasakojo dirbantis jau trečią sezoną ir ši paslauga tarp svečių itin prigijo.
„Yra labai daug patenkintų, kartais net būna nespėjam, neturim tiek daug „tuktukų“. Kita vertus, labai trumpas sezonas, poilsiautojai važiuoja prie jūros, tad dirbame apie porą mėnesių ir vėl statyt galime į garažus. Daugiausia darbo turime savaitgaliais. Stengiamės dirbti visą parą. „Tuktukais“ galima pasinaudoti kaip taksi – yra taksometras, pagal kilometražą ir važiuojame. Kilometro kaina – 1,5 euro“, – pasakojo A.Jakas.
Jo teigimu, naktimis pasitaiko „linksmesnių“ keleivių, tad jie naudojasi taksi paslauga. Šie keleiviai paprastai ir triukšmingesni. Be to, vykstant Kuverto bei Pamario gatvėmis tenka kilti į kalniuką, tad „tuktukai“ veikia garsiau.
Šiuo verslu užsiimantis vyras pasakojo dalyvavęs savivaldybės surengtame pasitarime. Anot A.Jako, diskusijų būta įvairių – keisti maršrutą, apriboti eismą, naktimis palikti vien elektrinius „tuktukus“.
„To triukšmo nėra itin daug, bet kadangi naktis, tyluma, garsai sklinda labiau. „Tuktukų“ decibelai atitinka europinius standartus, bet tokia situacija, kad į kalną važiuojant garsiau dirba ir tuo labiau namai netoli šio kelio“, – sakė A.Jakas.
Apribojo skaičių
To triukšmo nėra itin daug, bet kadangi naktis, tyluma, garsai sklinda labiau. Tuktukų decibelai atitinka europinius standartus, bet tokia situacija, kad į kalną važiuojant garsiau dirba ir tuo labiau namai netoli šio kelio, – sakė A.Jakas.
Pasak Neringos savivaldybės atstovės Sandros Vaišvilaitės, išklausius įvairių nuomonių po savivaldybėje surengto pasitarimo nuspręsta vykdyti eksperimentą – dvi savaites riboti vidaus degimo varikliais varomų tuktukų skaičių nakties metu. Iki liepos 29-osios nuo 23 val. iki 6 val. ryto vienu metu dirbs tik 4 vidaus degimo varikliais varomi „tuktukai“ (Neringoje jų suskaičiuojama 16). Elektra varomi ir lengvieji taksi automobiliai dirbs be laiko apribojimų.
Tikimasi, kad tokiu būdu pavyks apriboti tuščių triukšmingų transporto priemonių važinėjimą, ieškant klientų. Be to, kreiptasi į Neringos policijos komisariatą dėl taksi paslaugas teikiančio transporto kontrolės nakties metu.
„Priimtas sprendimas – dialogo ieškojimas. Jei eksperimentas pasiteisintų, nebūtų gyventojų skundų, o verslas sutiktų tęsti taip ir toliau, tokia situacija liktų ir ateityje“, – sakė S.Vaišvilaitė.
Sumažės pelnas
A.Jakas valdo aštuonis „tuktukus“, visi jie varomi benzinu, tad naktimis galės dirbti tik du.
„Jaučiasi, kad dabar jų trūksta. Ir iš pelno pusės, sumažėjo apyvarta, klientai liko nepatenkinti, kad reikia luktelti“, – pasakojo A.Jakas, svarstantis įsigyti elektrinius „tuktukus“.
„Šių „tuktukų“ naudojimas ribotas, nes reikia pakrauti, toli nepavažiuosi, ribotas greitis, be to, kaina išauga du tris kartus, su geresnėmis baterijomis gali kainuoti ir 25 tūkstančius eurų. Ketiname pirkti, tiek dėl konkurencijos, tiek dėl ramybės. Mums problema opi, norime, kad visi liktų laimingi“, – pasakojo A.Jakas.