Vilniuje sumanyti šeši greitieji maršrutai šiomis trasomis: Santariškės–Stotis, Santariškės–Laisvės pr.–Fabijoniškės–uostas, Pilaitė–Pašilaičiai–Naujoji Vilnia–Centras.
Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatorius Kastytis Lubys tikina, kad šie maršrutai apims miesto branduolį – šiose trasose daugiausia keleivių, jos drieksis tomis gatvėmis, kurios sujungia atokesnius sostinės rajonus su centru. Autobusai važinės kas 5–6 minutes, bus greitesni, kadangi mieste ketinama įrengti papildomų eismo juostų viešajam transportui.
Greitieji autobusai, važinėsiantys maršrutu Santariškės–Stotis, kursuos nuo Vaikų ligoninės Santariškėse per Jeruzalę, Baltupius, Kalvarijų, Pylimo g. iki Geležinkelio stoties. Vilniaus savivaldybė tvirtina, kad dabar kelionė šiuo maršrutu trunka 45 min., o važiuojant greituoju autobusu ji trumpės 10 min. Autobusai sustos 12 iš 24 stotelių, o pagrindiniai persėdimo taškai bus Žaliojo tilto, V.Kudirkos aikštės stotelės ir Stotis.
Antrasis maršrutas – Santariškės–Laisvės pr.–Stotis. Greitieji autobusai iš Santariškių važiuos per Jeruzalę, Ateities g., Laisvės prospektu per Pašilaičius, Viršuliškes, Karoliniškes, Lazdynus, Savanorių pr., Žemaitės, Kauno g. į Geležinkelio stotį. Kelionės trukmė sutrumpės nuo 63 min. iki 45 min., iš 39 stotelių bus sustojama tik 19. O pagrindiniai persėdimo taškai bus šešiose stotelėse: Kaimelio, Rygos, Spaudos rūmų, Sietyno, „Spartos“ ir Stotyje.
Iš Fabijoniškių greitasis maršrutas drieksis per Centrą į Oro uostą. Iš Fabijoniškių žiedo pajudėsiantis autobusas važiuos Ukmergės g., Konstitucijos pr., suks per Žaliąjį tiltą, kils J.Tumo-Vaižganto g. į Naujininkus ir Oro uostą. Kelionė šiuo maršrutu nuo 63 min. sutrumpėti turėtų iki 40 min., iš 23 liks tik 14 stotelių, o pagrindiniai persėdimo taškai bus Šeškinėje, Europos aikštėje, prie Žaliojo tilto ir M.K.Čiurlionio bei „Spartos“ stotelėse.
Ketvirtasis maršrutas sujungs Pilaitę ir Saulėtekį. Autobusai važiuos trasa iš Pilaitės T.Narbuto g., Konstitucijos pr., Žirmūnų g., per Šilo tiltą suks į Antakalnį ir pasieks Saulėtekį. Šios kelionės trukmė sutrumpės nuo 54 min. iki 45 min., iš 28 stotelių liks 18, o pagrindiniai persėdimo taškai bus Sietyno, T.Narbuto, Europos aikštės ir Klinikų stotelėse.
Pašilaičius ir Saulėtekį taip pat sujungs greitasis maršrutas. Autobusai važinės iš Pašilaičių per Justiniškes, Šeškinę, Ozo g. pasieks Antakalnio žiedą ir Saulėtekį. Ši kelionė taip pat trumpės apie 10 minučių – nuo 46 iki 35. Persėdimo taškai bus Rygos, Šeškinės kalvų, Pramogų arenos stotelėse ir Antakalnio žiede.
Šeštasis maršrutas drieksis iš Naujosios Vilnios į Centrą. Iš Naujosios Vilnios žiedo autobusai kursuos per Olandų g. Šv.Petro ir Povilo bažnyčios link, suks per Žirmūnų tiltą į Šeimyniškių g., per Žaliąjį tiltą paupiu važiuos žiedu iki Šv.Petro ir Povilo bažnyčios. Ši kelionė dabar trunka 35 min., po pertvarkos trumpės iki pusvalandžio. Pagrindiniai persėdimo taškai numatomi Vasaros, Karaliaus Mindaugo ir Žaliojo tilto stotelėse.
Kiti maršrutai bus sudėlioti taip, kad privežtų keleivius iki greitųjų autobusų. Projekto rengėjai tikina, kad sistema veiks sklandžiai, teliks prisitaikyti keleiviams. Jie savo pastabas galės pateikti artimiausiu metu, kai prasidės projekto pristatymas visuomenei. Kol kas pagrindinis galvos skausmas Vilniaus savivaldybei – privežimo maršrutai atokesniuose sostinės rajonuose, kadangi čia tikėtasi pritraukti privačius vežėjus. Tačiau paskelbti konkursų kol kas nėra įmanoma, nes miesto taryba nepatvirtino naujojo konkurso aprašo.
Privatūs vežėjai tvirtina, kad tai leis jiems toliau važinėti senaisiais maršrutais, miestas – kad maršrutinių taksi bent kuriam laikui nuo liepos 1-osios Vilniuje iš viso neliks. Konkurso aprašas bus rengiamas iš naujo ir svarstomas artimiausiame posėdyje, tačiau jau dabar aišku, kad iki liepos nepavyks paskelbti konkursų, išrinkti nugalėtojus. Tikimasi, kad mikroautobusai važinėti pradės bent nuo rugsėjo, tačiau tik miesto pakraščiuose.