Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parduodamą seną karinį lėktuvą siūloma paversti ir pakelės užeiga

Turto bankas parduoda nebeskrendantį, 37 metus skaičiuojantį karinį lėktuvą. Karinę techniką skraidinusį lėktuvą siūloma paversti pakelės užeiga.
Transportinis lėktuvas AN-26B
Turto banko nuotr. Transportinis lėktuvas AN-26B

Naujo šeimininko Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje laukia 1981 m. Ukrainoje pagamintas ir prieš 8 metus iš karinių orlaivių registro išbrauktas lėktuvas AN-26B.

Pernai iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto perimtas lėktuvas bus pardavinėjamas aukcione šį spalį. Pradinė jo pardavimo kaina sieks 82 tūkst. eurų.

Kaip informavo Turto banko komunikacijos vadybininkė Aldona Violeta Grinienė, Vyriausybės nutarimu lėktuvas yra įtrauktas į valstybės funkcijoms atlikti nereikalingo turto sąrašą ir šiuo metu yra netinkamas eksploatuoti.

„Lėktuvas AN-26B skraidina žmones bei karinę techniką. Krovininėje kabinoje galima skraidinti 39 karius su ginkluote, o taip pat – 30 parašiutininkų. Dėl specialiosios įrangos joje gali tilpti 24 sužeistieji ant neštuvų ir medicininis personalas. Lėktuvas gali būti naudojamas ir vietinių linijų civilinėje aviacijoje – gali įveikti iki 2000 km.

Šiuo metu, šio lėktuvo, variklių ir oro sraigtų eksploatacija, neatlikus kapitalinio remonto, negalima“, – laiške 15min rašė Turto banko komunikacijos vadybininkė Aldona Violeta Grinienė.

Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B
Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B

Šiuo metu, šio lėktuvo, variklių ir oro sraigtų eksploatacija, neatlikus kapitalinio remonto, negalima, – teigė Turto banko atstovė.

Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B.
Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B.

Ekspertai: panašu, kad nebeskraidys

Lietuvos oro uostų Vilniaus filialo aerodromo saugos vadovas Valdas Stropus sakė, kad tokio tipo lėktuvai buvo naudojami civiliams skirtiems kroviniams gabenti, tačiau dabar jo taisyti nebeapsimoka.

„Manau, kad investuoti ir taisyti tikrai neapsimoka. Tokio tipo lėktuvai iš esmės šiai dienai skraido tiktai Rytuose. Paskutiniu metu, bent jau Vilniaus oro uoste, tikrai nėra buvę. Jie pakankamai triukšmingi, neekonomiški“, – vardijo aerodromo saugos vadovas.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas antrino, kad lėktuvo prikėlimui reikėtų didelių investicijų.

„Žiūrint, kam ko reikia. Galbūt iškomplektuoti, pavyzdžiui, atsarginėms dalims, gal ir gali kažkas nupirkti. Tačiau kaip lėktuvo, manau, niekas nepirks. Neskraidant nemažą laiko tarpą reikalingos labai didelės investicijos pastatyti jį ant kojų“, – kalbėjo direktoriaus pavaduotojas.

V.Stropus pridūrė, kad norint remontuoti neužtektų ir dvigubai tiek, kokia yra pradinė pardavimo kaina.

„Antrą tiek, kiek jis kainuoja, tikrai neužtektų, kad jis vėl galėtų skraidyti. Tai kainuotų labai didelius pinigus“, – antrino jis.

Antras gyvenimas – muziejuje ar pakelės restorane

V.Stropus sakė, kad nupirktas lėktuvas, veikiausiai nebeskraidys ir atras kitą paskirtį.

„Manau, kad jis galėtų būti, pavyzdžiui, pakelės restorane. Gali atrasti įvairių antrų gyvenimų, bet, panašu, kad jis tikrai daugiau niekada neskraidys“, – kalbėjo ekspertas.

Gali atrasti įvairių antrų gyvenimų, bet, panašu, kad jis tikrai daugiau niekada neskraidys, – sakė V.Stropus.

A.Šumsko teigimu, vargu, ar jis reikalingas Lietuvoje – nebent kaip eksponatas muziejuje.

„Lietuvoje jis tikrai niekam nereikalingas kadangi mūsų vežėjai tokio modelio lėktuvų neeksploatuoja, nenaudoja. Jeigu Lietuvoje pirktų –vienintelė paskirtis galėtų būti eksponatas muziejuje“, – sakė pašnekovas.

Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B
Turto banko nuotr./ Transportinis lėktuvas AN-26B

Jo teigimu, išskirtiniu skrydžiu ar įsimintinu įvykiu šis lėktuvas pasigirti negali.

„Kiekvienas lėktuvo tipas, kaip muziejinė vertybė – eksponatas, yra vertingas, tačiau jis nieko nėra ypatingas“, – kalbėjo A.Šumskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?