Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Traukinio keleivį paprašė susimokėti už bagažą: štai kada „Lietuvos geležinkeliai“ gali tai padaryti

Į redakciją kreipęsis skaitytojas teigė esąs nustebintas, kad už traukiniu vežamą bagažą jo bendrakeleivio buvo paprašyta susimokėti papildomai. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai ramina, kad tokia bagažo tvarka galioja jau dešimtmetį bei priduria, kad į didesnį bagažą kontrolieriai įprastai žiūri labai atlaidžiai, jo papildomai nematuoja ir nesveria.
Koliažas
Koliažas / Bendrovės ir skaitytojo nuotr.

Į 15min redakciją parašė skaitytojas Algirdas, kurį nustebino reikalavimas važiuojant traukiniu susimokėti už vežamą bagažą.

Jis nurodė, kad rugpjūčio 14 d. važiuojant traukiniu iš Kauno į Vilnių bilietus tikrinusi kontrolierė jo kolegos paprašė susimokėti už lagaminą papildomus 3 eurus.

„Bagažas neužėmė sėdimos vietos. Pasirodo „LTG Link“ turi bagažo dydžio ribas, kurias viršijus imamas papildomas mokestis. Nesu girdėjęs ar matęs, kad Europoje traukiniuose būtų imamas mokestis už didesnio dydžio keleivinį bagažą“, – rašė Algirdas.

Skaitytojo nuotr./Lagaminas
Skaitytojo nuotr./Lagaminas

Jis sakė, kad kolega už lagaminą nurodytą sumą sumokėjo. Palydovė bagažo nematavo.

Reikalavimai bagažui iš tiesų yra aprašyti „LTG Link“ keleivių vežimo taisyklėse.

Leistina rankinio bagažo matmenų suma (ilgis, aukštis, plotis) turi neviršyti 200 cm, o bendras maksimalus svoris – ne didesnis kaip 50 kg.

Keleivių rankinis bagažas iki 36 kg vežamas nemokamai. Vaikams iki 10 metų nemokamai leidžiama vežti iki 15 kg rankinio bagažo.

Jeigu rankinio bagažo svoris viršija 36 kg, keleivis privalo sumokėti 30 proc. dydžio mokestį nuo pilnos bilieto kainos ir gauti tai patvirtinantį papildomų paslaugų bilietą.

Kaip rankinį bagažą nemokamai taip pat leidžiama vežti paspirtukus, riedžius, vežimėlius ir kitus daiktus, kurių matmenys neviršija numatytųjų.

Algirdo kolegos atveju, bagažo mokestis buvo 3 eurai, kadangi už bilietą į Vilnių mokėta 10 eurų.

„LTG Link“: į reikalavimus žiūrime atlaidžiai, klientas gali kreiptis dėl grąžinimo

Bendrovės „LTG Link“ komunikacijos partnerė Olga Malaškevičienė 15min nurodė, kad tokios bagažo vežimo taisyklės galioja jau daugiau nei dešimtmetį.

Tačiau ji pridūrė, kad atvejų, kai iš kliento paprašoma susimokėti už papildomą bagažą, pasitaiko labai retai – dažniausiai patys klientai jau pirkdami bilietą įvertina savo krovinio apimtis ir nusiperka bilietą su šia papildoma paslauga.

Štai rugpjūtį būta 11 atvejų, kai kontrolierius arba kontrolierė paprašė keleivio susimokėti už papildomą bagažą traukinyje ir daugiau nei 180 atvejų, kai patys keleiviai tuo pasirūpino dar prieš kelionę, su savo bilietu įsigydami bilietą papildomam bagažui. Taip dažniausiai elgiasi tie keleiviai, kurie vežasi daugiau nei vieną lagaminą.

„Praktikoje dėl bagažo išmatavimų niekada nebuvome itin griežti, mokestis taikomas paprastai būna tik tais atvejais, kai akivaizdžiai matosi, jog vežamo bagažo gabaritai yra ženkliai didesni nei numatyta taisyklėse“, – nurodė O.Malaškevičienė.

Bendrovės nuotr./LTG Link
Bendrovės nuotr./LTG Link

Bendrovės atstovė nurodė, kad traukinių palydovai nematuoja ir nesveria bagažo.

„Paprastai prašo įsigyti bilietą bagažui tik tuomet, jeigu yra daugiau nei vienas didesnis lagaminas arba bagažas akivaizdžiai viršija numatytas normas. Labai apgailestaujame, kad šiuo atveju keleiviui teko mokėti už standartinį lagaminą. Tai atsitiko dėl žmogiškos tik pradėjusio dirbti palydovo klaidos. Prašome keleivio kreiptis į mus dėl pinigų grąžinimo adresu kompensacija@ltglink.lt“, – komentare rašė O.Malaškevičienė.

Kaip yra kitose valstybėse?

Traukiniu gabenamo bagažo apribojimai taikomi ne tik Lietuvoje, tačiau tvarka skiriasi priklausomai nuo šalies.

Štai Suomijos nacionalinė geležinkelių kompanija „VR Group“ savo taisyklėse nurodo, kad keleivis gali vežtis du bagažo vienetus ir rankinę, kuprinę arba panašų bagažo vienetą. Tačiau rankinis bagažas neturi trukdyti kitiems keleiviams ar geležinkelio eismui ir neturi daryti žalos, pavyzdžiui, kitiems keleiviams ar bagažui. Jei keleivis to nesilaiko, traukinio personalas turi teisę atsisakyti priimti tokį bagažą.

Shutterstock nuotr./Traukinys Latvijoje
Shutterstock nuotr./Traukinys Latvijoje

Latvių „Vivi“ irgi taiko 30 proc. įkainį nuo keleivio bilieto, jei bagažas viršija taisyklėse nurodytus matmenis. „Keleivis turi teisę nemokamai vežtis bagažą, kurį lengva vežti, kurio rūšis ir pakuotė leidžia nesunkiai jį įdėti į nurodytą vietą ir kurio dydis (ilgis, plotis ir aukštis) neviršija 60 x 40 x 20 cm, o svoris – 20 kg.“

Didžiausi vežti leistini bagažo išmatavimai – matmenų suma turi neviršyti 200 cm, o svoris – 35 kg.

Visgi išskirtinių matmenų bagažą, tokį kaip vežimėlius, ramentus, slides, roges, meškeres, Latvijos traukiniais taip pat galima vežti nemokamai. Beje, skirtingai nei Lietuvoje ar jau minėtoje Suomijoje, Latvijoje nėra atskirų bilietų dviračių gabenimui – norint vežti dviratį, reikės pirkti bagažo bilietą.

Austrų ÖBB taiko tokią politiką: keleivis bagažą gali vežtis nemokamai, jei šis laikomas bagažo lentynoje virš arba po sėdyne arba rankiniam bagažui skirtose vietose.

Didžiausi bagažo vienetų matmenys ÖBB traukiniuose yra 90 cm x 60 cm x 40 cm.

Jei nurodyti matmenys viršijami, nemokamai galima vežtis ir nestandartinius bagažo vienetus, tokius kaip slidės, snieglentės, žygiavimo lazdos, įvairūs muzikos instrumentai, vežimėliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas