Konkursą vežti keleivius mikroautobusais laimėjusios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad nauji patogūs automobiliai į gatves išriedės rugsėjo 15 d. „Iš pradžių važinės 10 mikroautobusų, po mėnesio – dar 10“, – teigė jis.
Iki metų pabaigos mieste turėtų kursuoti vien „Mercedes Benz Sprinter“. Iš viso jų bus 70. Jų pirkimui ir perdarymui bendrovė skirs 20 mln. litų.
„Alto“ bendrovė mašinas perdarinėja specialiems keleivių poreikiams. Tai bus žemagrindės mašinos, jų durys atsidarys automatiškai, juose įrengta rampa, skirta užvažiuoti žmonėms su negalia, bus vieta lydinčiam tokį žmogų asmeniui. „Langai nebus užtamsinti, todėl žmonės stotelėse matys, kiek viduje yra keleivių. Autobusiukai turės 16 sėdimų vietų ir 6 stovimas“, – sakė L.Skardžiukas.
Autobusiukuose bus patogu važiuoti ir atsistojus, nes jų aukštis viduje – 2,5 metro.
Autobusiukuose bus patogu važiuoti ir atsistojus, nes jų aukštis viduje – 2,5 metro.
L.Skardžiuko teigimu, bus iš esmės keičiamas maršrutinių taksi teikiamų paslaugų įvaizdis.
Viduje veiks kondicionieriai, lauke žmonės matys informaciją ryškiose švieslentėse, sumontuotose mašinų priekyje. „Vairuotojai vilkės vienodą uniformą ir paslaugiai aptarnaus keleivius“, – žadėjo L.Skardžiukas.
Kol kas gatvėmis važinėja senieji mikroautobusai, su kurių savininkais „Kautra“ pasirašiusi rangos sutartis.
Teigiama, kad vidutinis vairuotojų uždarbis „Kautroje“ bus 2,4 tūkst. litų. „Tokiu būdu į miesto biudžetą pateks daugiau gyventojų pajamų mokesčių. Darbuotojai nedirbs viršvalandžių, bus nepavargę, važinės saugiau nei dabar“, – vardijo reformos privalumus Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Vedėjo teigimu, per metus „Kautros“ darbuotojai miesto biudžetui sumokės 0,5 mln. gyventojų pajamų mokesčių.
Nuo rugpjūčio Kaune pertvarkyti maršrutinių taksi maršrutai. Iš 12 jų liko 7. Jiems buvo rengiami konkursai ir visus juos laimėjo „Kautra“.
Nemažai kauniečių piktinasi, kad mikrautobusai važinėja ilgesniais maršrutais, todėl jais iki tikslo tenka važiuoti ilgiau nei anksčiau. Dar labiau nepatenkinti Kauno rajono gyventojai, nes rajonų mikrautobusų vežėjai gali vežti tik iki Kauno pilies ar autobusų stoties.
Tuo tarpu P.Keras įsitikinęs, kad kauniečių nepasitenkinimas yra laikinas, nes taip visada būna po reformų, o transporto sistema bus tobulinama.