„Iš Lietuvos į Rusijos rinką daug vežama reeksportuojamos produkcijos iš Vakarų valstybių, kurią Rusija sunkiai gali pakeisti iš kitų šalių įvežama produkcija ar pagaminti savo šalies viduje. Dėl to ji tik labai trumpam gali apriboti transporto srautą, pagąsdinti Lietuvą, tikėdamasi, kad pasikeis Lietuvos vadovų retorika viešoje erdvėje. Bet tikėtis ilgalaikio embargo, koks buvo pritaikytas maisto produktams, nereikėtų“, – BNS sakė N.Mačiulis.
Anot jo, transporto srautas į Karaliaučių didelės įtakos Lietuvos ekonomikai neturės, o gali netgi būti naudingas.
„Šio savaitgalio suvaržymai turi labai simbolinę įtaką Lietuvos ekonomikai, nes Lietuvos vežėjai į Karaliaučių beveik nieko neveža. Kad sustabdytas lengvųjų automobilių srautas į Karaliaučių, yra visai neblogai, nes didžioji dalis automobilių ten važiuoja nusipirkti pigių cigarečių, pigaus kuro ir pigaus alkoholio. Tai yra laimėjimas Lietuvai, nes prieš Kalėdas gali padidėti biudžetas iš akcizų“, – BNS sakė N.Mačiulis.
Valstybės sienos apsaugos tarnyba pranešė, kad Rusijos pareigūnai praėjusį penktadienį smarkiai sulėtino automobilių su lietuviškais numeriais įvažiavimą į Karaliaučiaus sritį. Vežėjai sako, kad suvaržymai taikomi ir Latvijos bei Rusijos pasienyje bei Rusijos vidaus muitinėse. Vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis pirmadienį sakė, kad „tiek lengvieji automobiliai, tiek krovininiai iš esmės į Rusiją nėra įleidžiami“.