„Automobilių srautų mažinimas šiltuoju metų laiku – vienas didžiausių Neringai tenkančių iššūkių, tad Juodkrantėje atsirasiantis uostas neabejotinai prisidės prie šios problemos sprendimo. Bus sudarytos dar geresnės ir įvairesnės galimybės į Neringą vykti vandens transportu, automobilius paliekant kitame krante“, – teigia Neringos meras D.Jasaitis, atkreipiantis dėmesį į tai, kad navigacinio sezono metu jau dabar yra galimybė palikti automobilį Drevernoje ir iš jos į Juodkrantę atvykti laivu, taip prisidedant prie automobilių keliamos taršos mažinimo, o ateityje tokių galimybių bus dar daugiau.
Neringos savivaldybės paskelbtą viešąjį pirkimą naujo Juodkrantės keleivinių laivų uosto techniniam projektui parengti laimėjo transporto infrastruktūros projektų rengimo bendrovė „SRP projektas“, priklausanti susisiekimo infrastruktūros įmonių grupei „Fegda grupė“. Su pirkimą laimėjusia projektavimo įmone jau pasirašyta projekto rengimo sutartis. Techninis Juodkrantės uosto projektas bus rengiamas pagal G. Janulytės-Bernotienės studijos parengtus pasiūlymus, bendradarbiaujant su projekto autorėmis architektėmis Gražina Janulyte Bernotiene ir Guoda Zykuviene.
„Naujasis keleivinių laivų uostas projektuojamas atsižvelgiant į Kuršių nerijos unikalumą ir neabejotinai taps svarbiu susisiekimo, o kartu ir nauju traukos centru Neringoje. Naujasis uostas labai organiškai įsilies į Juodkrantės kraštovaizdį“, – teigia „SRP projekto“ direktorius Tadas Kasperavičius.
Neringos meras D. Jasaitis pažymi, kad Juodkrantės uostas leis sujungti Kuršių mariose esančias prieplaukas reguliariu viešojo vandens transporto maršrutu ir taps impulsu visam Klaipėdos regionui sprendžiant darnaus judumo problemas bei skatinant alternatyvius atvykimo į Neringą būdus. Pastačius Juodkrantės uostą, reguliariu viešojo vandens transporto maršrutu planuojama sujungti Nidos, Juodkrantės, Preilos, Pervalkos, Alksnynės, Klaipėdos, Drevernos, Ventės rago, Šilutės, Uostadvario, Rusnės uostus ir prieplaukas.
„Šio uosto statyba – taip pat ir istoriškai svarbus žingsnis, juk būtent reguliariai plaukiančiais garlaiviais devyniolikto amžiaus pabaigoje-dvidešimto pradžioje buvo plukdomi turistai į Juodkrantę, kuri tuomet kaip kurortas garsėjo Europoje. Vandens keliai Kuršių nerijos ir žemyno gyventojams padėjo palaikyti nuoseklius ryšius“, – teigia Neringos meras D.Jasaitis.
Naujoji Juodkrantės keleivinių laivų uosto teritorija projektuojama pagal 2007 metais įvykusio architektūrinio konkurso koncepciją „Naujas krantas“, kurią parengė konkursą laimėjusi G. Janulytės-Bernotienės studija. Uosto teritorija bus vystoma į šiaurę nuo esamos Juodkrantės keleivinių laivų prieplaukos – naujoji prieplauka projektuojama kaip sala, jos dydis bus analogiškas dabartinei istorinei Juodkrantės keleivinių laivų prieplaukai. Abi prieplaukas jungs uosto akvatorija.
Uosto teritorija projektuojama naujų statinių kvartalo fone, tad teigiama, kad projektuojamas naujasis uosto pastatas neužstos vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų – mokyklos, Kurhauzo, vilos „Flora“.
Teritorijoje planuojama sukurti ne tik uostui reikalingą infrastruktūrą, bet ir atvirą visuomeninę erdvę su didele terasa (iš jos atsivers Kuršių marių panorama), želdynais bei kitais rekreaciniais aplinkos elementais.