Į sausakimšą troleibusą Vilniaus „Žalgirio“ stotelėje vieną rytą įlipęs Arvydas tvirtina bandęs prasibrauti iki vairuotojo ir įsigyti vienkartinį bilietą, tačiau nespėjęs, kai kitoje – Kalvarijų turgaus – stotelėje įlipo kontrolieriai. Kadangi bilieto A.Petravičius neturėjo, jam pasiūlyta išlipti ir eiti į kontrolierių mikroautobusą.
Nenorėjo lipti per galvas
Vyrui skirta 30 Lt bauda, nors jis teigė bandęs įrodyti, kad pinigų turi ir bilietą įsigyti ketino, tik nespėjo.
Vos pravažiavus vieną sustojimą įlipo kontrolieriai ir be jokių ceremonijų pareikalavo bilieto. Pasakiau, kad nespėjau nusipirkti, nes tik įlipau. Tačiau mane pavadino zuikiu, – pasakojo A.Petravičius.
„Prasibrauti iki vairuotojo ir įsigyti bilietą – neįmanoma, juk nelipsiu per galvas. O vos pravažiavus vieną sustojimą įlipo kontrolieriai ir be jokių ceremonijų pareikalavo bilieto. Pasakiau, kad nespėjau nusipirkti, nes tik įlipau. Tačiau mane pavadino zuikiu“, – pasakojo vyras.
A.Petravičius teigė kreipęsis į „Susisiekimo paslaugų“ bendrovę, tačiau ten atsiliepęs darbuotojas jam pareiškė, kad reikėjo nusipirkti Vilniečio kortelę.
„Aš jam aiškinu, kad neturėjau galimybės nusipirkti bilietą, prieiti prie vairuotojo, o jis kalba apie Vilniečio kortelę. Gyvenu Vokietijoje ir į Vilnių grįžau tik trumpam. Tada man buvo pasakyta – kiekvienas keleivis turi pasirūpinti pats bilietu. Tai – žaidimas į vienus vartus“, – piktinosi vyras.
Arvydas kaltas nesijaučia ir baudos mokėti neketina. Lauks, kol „Susisiekimo paslaugos“ kreipsis į antstolius, o tuomet skųs tokį jų elgesį teismui. Ir nors tai kainuos brangiau, nei skirta 30 Lt bauda, A.Petravičius tvirtina, kad tai „principo reikalas“.
Viskas pagal taisykles
Vilniaus savivaldybės atstovai su keleivio priekaištais nesutinka. Nustatyti, ar keleivis, pagautas be bilieto, važiavo vieną ar daugiau stotelių, nėra galimybių. „Todėl Keleivių vežimo taisyklėse yra numatyta, kad keleiviai bilietą aktyvinti arba jį įsigyti iš vairuotojo ir pažymėti turi vos įlipę į transporto priemonę“, – 15min.lt paaiškino Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Inga Simanonytė.
Keleivių vežimo taisyklėse yra numatyta, kad keleiviai bilietą aktyvinti arba jį įsigyti iš vairuotojo ir pažymėti turi nedelsiant įlipus į transporto priemonę, – paaiškino Inga Simanonytė.
Anot specialistės, pasižymėti e.bilietą iš viso labai lengva – elektroniniai komposteriai pastatyti prie kiekvienų viešojo transporto priemonės durų, todėl keleiviai tikrai gali e.bilietą pažymėti.
„Jeigu vis dėlto nepavyksta pasiekti geltonojo komposterio, galima bilietą tiesiog perduoti ir paprašyti jį pažymėti greta stovinčio keleivio – atstumas nuo durų, pro kurias įlipama, iki komposterio yra apie 2 metrai. Todėl tokių atvejų, kad žmonės nespėja pasižymėti bilieto, yra labai mažai“, – įsitikinusi I.Simanonytė.
Per šių metų sausio-kovo mėnesius Vilniaus viešajame transporte buvo nustatyta 24,6 tūkst. pažeidėjų, pernai per tą patį laikotarpį kiek mažiau – 23,1 tūkst. pažeidėjų.
Tačiau daugėja ir nuperkamų bilietų kiekis. Tiesa, vienkartinių – pusvalandžio ar valandos trukmės – pernai per sausį-kovą parduota už 15,27 mln. Lt, šiemet – už 13,43 mln. Lt. Tačiau ilgalaikiai teminuotieji bilietai populiarėja. Per tris pirmuosius 2013 metų mėnesius jų parduota 314 669 už daugiau nei 15,5 mln. Lt, o šiemet – 378 269 už 19,17 mln. Lt. Ypač ūgtelėjo terminuotųjų bilietų, skirtų važinėti Vilniaus viešuoju transportu nuo vienos iki dešimties dienų, pardavimai – nuo 10 427 (už 131,4 tūkst. Lt) iki 71 123 (už 490,6 tūkst. Lt). Iš viso pajamos už bilietus paaugo daugiau nei 2 mln. Lt.