Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Niujorkiečiai pagaliau sulaukė naujų metro stočių, kurių laukė beveik šimtmetį

Viena judriausių pasaulyje metro sistemų besinaudojantys niujorkiečiai šio momento laukė beveik šimtmetį: sausio 1 dieną Rytų Manhatane atidaromos trys naujos stotys.
Metro Niujorke
Metro Niujorke / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Antrosios aveniu metro – didžiausio per 50 metų miesto metro sistemos plėtros projekto rezultatas – prašmatnią Aukštutinio Istsaido apylinkę sujungs su Koni Ailendu Bruklino pakrantėje.

„Tos klaustrofobijos, kuri pasireiškia įžengus į metro stotį, nebėra“, – pareiškė Niujorko gubernatorius Andrew Cuomo.

„(Stotis) verta pamatyti vien dėl meno“, – pridūrė jis, turėdamas omenyje keturių šiuolaikinio meno atstovų kūrinius, kuriais papuoštos naujosios stotys.

Kaip ir išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, A. Cuomo pasiryžęs modernizuoti infrastruktūrą ir pastaraisiais mėnesiais dėjo daug pastangų, siekdamas užtikrinti, kad naujosios stotys būtų atidarytos laiku.

Metro po Antrąja aveniu rytinėje Manhatano dalyje niujorkiečiai laukė nuo 1929 metų.

Išlaidos šio naujojo esamos Q linijos segmento statybai sudarė 4,4 mlrd. JAV dolerių.

Kilus idėjai nutiesti metro liniją po šia gatve, dėl Didžiosios Depresijos 4-ąjį dešimtmetį šį projektą teko atidėti. Po Antrojo pasaulinio karo ši idėja vėl atgijo.

Naujoji metro linijos atkarpa netgi buvo paminėta populiariame televizijos seriale „Reklamos vilkai“. Nekilnojamojo turto pardavėjas vienai iš serialo veikėjų pareiškė, kad jos buto Aukštutiniame Istsaide vertė padidės keturis kartus, kai bus atidaryta nauja metro linija.

Tikimybė – „50/50“

Niujorkiečiams naujųjų stočių teko laukti ištisus dešimtmečius, taigi kai kurie iš jų abejoja, kad stotys bus atidarytos laiku.

„Manau, tikimybė yra 50/50, – pareiškė Jane Gaillard, interjero dizainerė, gyvenanti Aukštutiniame Istsaide. – Šioje apylinkėje gyvenu nuo 1967 metų ir apie tai kalbama nuo tų laikų. Į pirmuosius traukinius nelipsiu. Nemanau, kad pradžioje viskas sklandžiai veiks.“

Didžiausiam Amerikos miestui ir jo 8,5 mln. gyventojų labai reikia didesnio metro.

Metro keleivių skaičius pastaraisiais metais nuosekliai didėjo. Jis vis dar yra mažesnis negu didžiųjų Azijos tinklų Tokije, Pekine ar Seule keleivių srautas, tačiau 422 stotis turinčio visą parą veikiančio Niujorko metro traukiniais 2015 metais keliavo beveik 1,8 mlrd. žmonių – daugiau negu Paryžiuje ar Londone.

Metro buvo atidarytas 1904 metais ir didžioji dalis jo tinklų buvo nutiesta iki 1940 metų. Po to investuota daugiausia buvo į metro priežiūrą, o investicijos į plėtrą ne visada buvo sėkmingos.

8-ąjį dešimtmetį, kuomet savo naująjį metro statė Seulas, Niujorkas buvo atsidūręs ant bankroto ribos. Metro tuomet greitai nusidėvėjo, nes miestas neturėjo lėšų ir nespėjo laiku jo tvarkyti.

Daugelis linijų yra perpildytos. Piko valandomis keleiviams dažnai tenka praleisti kelis sausakimšus traukinius, kol jie sugeba įlipti į vagoną.

Tačiau plėtros projektas turi ir kritikų, kurie teigia, kad šis metro sistemos išplėtimas yra pernelyg menkas.

„Tikrai juo nesinaudosiu. Šios stotys tikrai niekam nepadės, aš tą žinau. Tai visiškas absurdas vadinti tai Antrosios aveniu linija“, – pareiškė Rytų 72-osios gatvės kaimynų asociacijos prezidentė Valerie Mason.

Iš tiesų, šis projektas savo mastu gerokai nusileidžia pradinei idėjai nutiesti atskirą metro liniją rytinėje Manhatano dalyje. Be to, jis tiek vėluoja, kad niekas nedrįsta prognozuoti, kada jis gali būti galutinai užbaigtas, nes yra numatytas ir antrasis etapas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug