Šiais metais šalies teismui nusprendus, kad dabartinė politika pažeidžia Europos Sąjungos (ES) taisykles, vyriausybė mėgina atrasti būdų, kaip sumažinti išmetamo azoto ir amoniako kiekius.
Naujos greičio ribos, kurias tikimasi įvesti 2020 metais, bus vienos mažiausių Europoje, neskaitant Kipro. Automobiliams bus leista važiuoti 130 kilometrų per valandą tik naktį, nuo 19 iki 06 valandos ryto.
„Niekas nėra patenkintas“, – spaudos konferencijoje pareiškė M. Rutte, sakydamas, kad tai „netikusi priemonė“.
Visgi ministras pirmininkas teigė, kad jos reikia tam, jog „Nyderlandai nepradėtų buksuoti“.
Gegužės mėnesį Nyderlandų teismas nutarė, kad vyriausybė pažeidė ES taisykles, skirtas gamtos draustiniams apsaugoti nuo dujų, tokių kaip amoniakas ir azoto oksidas.
Penktoje pagal dydį euro zonos ekonomikoje buvo sustabdyti dideli kelių ir oro uostų statybos projektai, kol vyriausybė ieško būdų įvykdyti teismo nutartį.
Taip pat numatyta ūkininkų darbo metodų pokyčių, pavyzdžiui, susijusių su gyvulių pašarais. Protestuodami ūkininkai išriedėjo traktoriais į kelius ir sukėlė didžiausią kamštį šalies istorijoje.
Naujasis greičio apribojimas iš dalies skirtas parodyti ūkininkams, kad ir kiti visuomenės nariai turi prisiimti dalį pareigų sprendžiant krizę, pranešė Nyderlandų žiniasklaida.
Sprendimui pasipriešino ministro pirmininko centro dešinioji partija VVD partija, tačiau siekdamas išsaugoti trapią valdančiąją koaliciją, M.Rutte pasiekė kompromisą su labiau aplinką tausojančiomis partijomis.