Anksčiau JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) išsiuntė vadinamąjį NOTAM (Notice to Airmen, pranešimas aviatoriams) perspėjimą, „draudžiantį JAV įregistruotiems orlaiviams skraidyti virš Persijos įlankos ir Omano įlankos“.
Toks draudimas buvo įvestas reaguojant į „suaktyvėjusią karinę veiklą ir padidėjusią politinę įtampą, galinčią kelti pavojų komerciniams skrydžiams“, nurodė FAA.
Nors šis FAA pranešimas skirtas tik JAV įregistruotiems lėktuvams, Europos bendrovės ir „Malaysia Airlines“ pasekė jų pavyzdžių.
„Mūsų saugos ir saugumo komanda nuolat bendradarbiauja su viso pasaulio valdžios institucijomis, įskaitant tokias kaip FAA, nuodugniai įvertindama visus maršrutus, kuriais rengiame reisus“, – pareiškė vienas „British Airways“ atstovas.
Tuo metu olandų oro vežėjas KLM išplatino pareiškimą, kuriame pabrėžė, kad bendrovei „pagrindinis prioritetas yra saugumas“.
„Incidentas su dronu yra priežastis, dėl kurios kol kas neskraidysime virš Hormūzo sąsiaurio. Tai – prevencinė priemonė“, – pridūrė KLM.
Dėl bepiločio lėktuvo numušimo dar labiau paaštrėjo įtampą tarp JAV ir Irano. Vašingtonas teigia, kad aparatas skraidė virš tarptautinių vandenų, bet Teheranas tvirtina, jog jis buvo sunaikintas Irano oro erdvėje. Įtampa Persijos įlankos regione buvo ir šiaip smarkiai padidėjusi po keleto atakų prieš tanklaivius Omano įlankoje, dėl kurių JAV irgi kaltina Iraną.
Nyderlandai iki šiol tiria 2014 metų katastrofą, per kurią virš Rytų Ukrainos Donecko srities, kur prorusiški separatistai kovoja su Kijevo pajėgomis, buvo raketa numuštas „Malaysia Airlines“ lėktuvas, skridęs reisu MH17.
Tąsyk žuvo visi laineryje buvę 298 žmonės, tarp jų – 196 olandai.
Tarptautiniai tyrėjai trečiadienį pareiškė kaltinimus dėl nužudymo trims rusams ir vienam ukrainiečiui, siejamiems su lėktuvo, skridusio iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą, numušimu.
Tas incidentas privertė šiame judriame Europos ir Azijos oro susisiekimo kelyje veikusiais oro linijas nukreipti savo skrydžius toliau nuo Ukrainos oro erdvės.
Reaguodama į paaštrėjusią įtampą dėl Irano, bendrovė „Malaysia Airlines“ informavo, kad „atidžiai stebi padėtį ir vadovaujasi įvairiais įvertinimais, įskaitant saugumo ataskaitas ir kompetetingų oro erdvės kontrolės institucijų NOTAM pranešimus“.
Australijos nacionalinis vežėjas „Qantas“ taip pat paskelbė, jog imasi veiksmų, kurių tikslas – užtikrinti keleivių saugumą.
„Deriname mūsų skrydžių virš Artimųjų Rytų trajektorijas, norėdami iki atskiro pranešimo vengti Hormūzo sąsiaurio ir Omano įlankos“, – sakoma kompanijos pranešime.