„Visi veiksniai skatina pasaulinio susisiekimo paklausos augimą. Pasaulis turi būti pasirengęs tam, kad keleivių skaičius per artimiausius du dešimtmečius padidės du kartus“, – pareiškė IATA vadovas Alexandre de Juniacas.
Anot jo, „tai fantastiška žinia inovacijoms“. Tačiau tai taip pat kelia didžiulį iššūkį vyriausybėms ir oro vežėjams, kurie turi sėkmingai patenkinti šią paklausą.
Keleivių srauto augimą visų pirma skatins Azijos ir Ramiojo vandenyno regionas, kuriam per kitus 20 metų teks daugiau kaip pusė naujų keleivių.
Maždaug 2022 metais Kinija aplenks JAV ir taps didžiausia pasaulyje aviacijos rinka (įskaitant skrydžius į šalį, iš šalies ir šalies viduje). Anksčiau IATA prognozavo, kad tai įvyks 2024 metais.
Didžioji Britanija iš trečios vietos smuks į penktąją, 2025 metais užleidusi Indiją, o 2030 metais – Indoneziją. Tailandas ir Turkija pateks į didžiausių aviacijos rinkų dešimtuką ir jame pakeis Prancūziją ir Italiją, kurios užims atitinkamai 11 ir 12 vietas,
Taigi 2036 metais pasaulio lyderių „dešimtukas“ atrodys taip: Kinija (1,5 mlrd. keleivių), JAV (1,1 mlrd.), Indija (478 mln.), Indonezija (355 mln.), Didžioji Britanija, Japonija, Ispanija, Vokietija, Turkija ir Tailandas.
Europoje keleivių srautas per kitus 20 metų augs po vidutiniškai 2,3 proc. per metus (ir 2036 metais sudarys 1,5 mlrd. keleivių), Šiaurės Amerikoje – po 2,3 proc. (1,2 mlrd.), Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – po 4,6 proc. (3,5 mlrd.), Lotynų Amerikoje – po 4,2 proc. (757 mln.), Artimuosiuose Rytuose – po 5 proc. (517 mln.), o Afrikoje – po 5,9 proc. (400 mln.).
IATA vienija 275 viso pasaulio oro vežėjų.