Siūlo dirbti vieningai
Ne kartą kalbėta, kad Lietuvoje dominuoja pigių skrydžių bendrovės „Wizzair“ ir „Ryanair“, todėl kitos oro bendrovės nenori čia keltis – bijo konkurencijos. Pasak O.Jankoveco, naujų oro linijų pritraukimui iš dalies galėtų pasitarnauti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų valdymo sujungimas.
„Jei oro uostai pasitiki tik vienu aviacijų bendrovių verslo modeliu, tai juos labai susilpnina ir riboja galimybes, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė O.Jankovec. – Labai svarbu turėti skirtingų oro linijų. Lietuvos problema yra ta, kad ji turi tris oro uostos, kurie tarpusavyje konkuruoja, o tai yra nenaudinga šaliai. Todėl sprendimas sujungti trijų oro uostų valdymą yra geras žingsnis, jis leis atnaujinti konkurenciją ir tarp avialinijų. Tai bus geriau Lietuvos ekonomikai ir turistams.“
Pasak jo, tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva, kurioje oro uostai neturi didelio keleivių srauto, labai svarbu koordinuoti oro uostų veiklą ir kiek įmanoma labiau mažinti kainas.
Paklaustas, kokias mato bendrovės „Air Lituanica“ ateities perspektyvas, pašnekovas kalbėjo, kad mažoms oro linijų bendrovėms galioja tie patys principai kaip ir oro uostams: mažose šalyse, reikia ieškoti su kuo susijungi ir bendradarbiauti – kitaip ateityje bus itin sunku konkuruoti su tokiomis bendrovėms kaip „Ryanair“ ar oro linijų sąjungomis.
Trukdo euro zonos krizė
Svečias pristatė ir svarbiausius tarptautinių Europos oro uostų rinkos iššūkius ir pokyčius. Pasak jo, oro uostų padėtis Europoje per pastaruosius penkiolika metų gerokai pasikeitė – iš valstybės pinigais finansuojamų oro uostų jie tapo nepriklausomais verslais, kurie dabar nuožmiai konkuruoja.
„Oro linijų bendrovės sugalvojo naujų verslo modelių, jei avialinijos yra nepatenkintos oro uostu, jos lengvai gali pasirinkti kitus. Be to, daugiau pasirinkimo turi ir keleiviai, kurie gali rinktis iš didelės oro uostų pasiūlos“, – kalbėjo O.Jankovec.
Jis pristatė principus, kurie lemia oro uostų finansinę sėkmę. Vienas jų, ypač aktualus Lietuvai, –l abai svarbu netapti priklausomiems nuo vienos oro linijų bendrovės.
Taip pat labai svarbu, kad bendrovės kuo daugiau pinigų gautų iš komercinės veiklos.
,„Infrastruktūros kaštus galima sumažinti padidinant komercines įplaukas iš mažmeninių oro uostų įsikūrusių bendrovių, šios pajamos dabar sudaro daugiau 40 proc. oro uostų įplaukų“, – kalbėjo O.Jankovecas.
Pristatydamas oro uostų laukiančius iššūkius jis aiškino, kad vienas jų yra euro zonos krizė, kuri, kaip ir kitas industrijas, stipriai veikia ir oro uostų rinką – mažėja verslo ir vartotojų pasitikėjimas, tai lemia gana mažą keleivių srautų judėjimą.
Jis ir pridūrė, kad galimybes plėstis avialinijoms ir kartu oro uostams riboja aukšta kuro kaina.