Oro vežėjai įspėja apie praradimus dėl „Boeing 737 MAX“ skrydžių uždraudimo

Dėl draudimo eksploatuoti orlaivius „Boeing 737 MAX“ bendras JAV ir Europos oro bendrovių pelnas 2019 metais sumažės šimtais milijonų JAV dolerių. Taigi orlaivių gamintojai „Boeing“ grės didelės išlaidos kompensacijoms savo užsakovams, rašo britų verslo dienraštis „The Financial Times“.
Nutupdyti „Boeing 737 Max“
Nutupdyti „Boeing 737 Max“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Bendros kompensacijų sumos negalima įvertinti, nes kol kas neaišku, kada šio modelio orlaiviai atnaujins skrydžius, pažymi aviacijos sektoriaus ekspertai.

„Boeing-737 MAX“ saugumu buvo suabejota po to, kai per mažiau nei penkis mėnesius sudužo du šio modelio orlaiviai.

Kovo 10 dieną netoli Adis Abebos įvyko oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing-737 MAX 8“ katastrofa, pareikalavusi 157 žmonių gyvybių. Pernai spalį to paties modelio lėktuvas, priklausęs bendrovei „Lion Air“ sudužo Indonezijoje; žuvo 189 žmonės.

Kovo 13 dieną visame pasaulyje buvo sustabdyti šių orlaivių skrydžiai. Jie bus atnaujinti tik po to, kai „Boeing“ atnaujins programinę įrangą, kad išspręstų problemas, kurios, kaip manoma, sukėlė šias nelaimes.

Kai „Boeing“ pristatys atnaujintą programinę įrangą, JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) turės patvirtinti, kad orlaiviai yra saugūs. Be to, kai kurių kitų šalių aviacijos sektoriaus reguliuotojai ketina savarankiškai įvertinti „Boeing-737 MAX“ saugumą.

Kompensacijos „vargu ar bus išmokamos grynais pinigais“, pažymėjo „The Financial Times“ šaltinis.

Praeityje, anot jo, „Boeing“ užsakovams suteikdavo nuolaidų perkamiems orlaiviams arba sutikdavo prisitaikyti prie užsakovams tinkamiausio orlaivių pristatymo tvarkaraščio.

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė „Norwegian Air Shuttle“, kuriai priklauso vienas didžiausių orlaivių „Boeing-737 MAX 8“ parkų, praėjusią savaitę pranešė, jog „Boeing“ sutiko 2020 metais planuotą 14 orlaivių „Boeing 737 MAX 8“ pristatymą atidėti iki 2021 metų.

„American Airlines“ vadovas Dougas Parkeris penktadienį pareiškė, jog dėl sustabdytų orlaivių „Boeing-737 MAX 8“ skrydžių oro bendrovės ikimokestinis pelnas šiemet bus 350 mln. JAV dolerių mažesnis.

Jis pridūrė, jog kol kas nesiderėjo su „Boeing“ dėl kompensacijos, nes oro bendrovė šiuo metu yra „sutelkusi dėmesį į bendras pastangas, kurių imasi kartu su „Boeing“, kad orlaiviai „Boeing-737 MAX 8“ būtų pakartotinai sertifikuoti ir galėtų atnaujinti skrydžius.

„Southwest Airlines“ vadovas Gary Kelly praėjusią savaitę pareiškė, jog dėl „Boeing-737 MAX 8“ skrydžių uždraudimo, JAV vyriausybės darbo sustabdymo šių metų pradžioje ir tam tikrų kitų vienkartinių veiksnių bendrovė pirmąjį ketvirtį negavo 200 mln. JAV dolerių pajamų.

Investicijų tyrimų bendrovės „Morningstar“ analitikas Danny Goode „Southwest Airlines“ praradimus vien dėl orlaivių skrydžių sustabdymo vertina 60 mln. JAV dolerių.

Europos oro bendrovės iki šiol pranešė, jog dėl „Boeing-737 MAX 8“ skrydžių uždraudimo gali prarasti iš viso daugiau kaip 350 mln. eurų.

TUI iš pradžių skelbė, jog dėl šios problemos praras po 3 mln. eurų per savaitę. Kovo pabaigoje oro bendrovė įspėjo, jog tuo atveju, jeigu „Boeing-737 MAX 8“ skrydžiai bus atnaujinti bent liepos viduryje, jos vienkartiniai praradimai dėl šių orlaivių skrydžių uždraudimo sudarys 200 mln. eurų, ir kad šis rodiklis padidės 100 mln. eurų, jeigu draudimas galios iki rugsėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų