Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parodoje „Mechanika“ – galimybė išbandyti ir savo automobilį

Gegužės 18-20 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykstanti tarptautinė paroda „Mechanika 2016“ lankytojams suteikia galimybę ne tik susipažinti su naujausia automobilių priežiūros ir remonto technika, bet ir praktiškai išbandyti ekspozicijos įrangą.
Paroda „Mechanika“
Paroda „Mechanika“ / Organizatorių nuotr.

„Amanda“ automobilių serviso įmonė – viena pirmųjų pradėjusi tiekti diagnostinę ir serviso įrangą Lietuvoje. Šiemetinėje parodoje įmonė siūlo nemokamai išmėginti VT-2 kompiuterinį inercinį stendą vienos varomosios ašies lengvųjų automobilių variklio galios patikrai ir išsiaiškinti, kiek kilovatų ir niutonmetrų išvysto lankytojų automobiliai.

Įmonės projektų vadybininkas Arūnas Gvazdikas patikros metu išbandė automobilius priekiniais varomaisiais ratais. Nors didelių netikėtumų nesulaukta, maloniai nustebino „Mitsubishi Lancer“ – ne vienerius metus eksploatuotas automobilis išvystė 86 kW galią, nors gamykliniuose parametruose, vairuotojo teigimu, nurodyti 81 kW.

Organizatorių nuotr./Paroda „Mechanika“
Organizatorių nuotr./Paroda „Mechanika“

Trijų litrų benzininį variklį po kapotu slepiantis „Ford Mondeo ST220“ su įmontuota dujų įranga galingumą matavosi dukart. Patikros metu buvo paneigtas mitas, kad dujomis varomi automobiliai turi mažiau galios ir „traukia“ silpniau – šiuo atveju benzinu varomas variklis išvystė 156, dujomis – 162 kW. „Ir benzinu, ir dujomis varomas variklis iki 4500 apsukų per minutę generavo labai panašią galią, dideliais sūkiais dujos vystė šiek tiek daugiau kilovatų. Bet praktiškai galia tiek benzinu, tiek dujomis varomame variklyje vystoma vienas prie vieno“, komentavo A. Gvazdikas.

Jis pabrėžė, kad naudojamas stendas itin tiksliai išmatuoja automobilio variklio galią, todėl gauti duomenys yra patikimi. Paklaustas, ar dažnai pasitaiko automobilių, praradusių itin daug galios, A. Gvazdikas patikino, kad po maždaug 10 eksploatacijos metų automobilis retai kada praranda daugiau nei 10 procentų gamykloje suteiktos jėgos.

Organizatorių nuotr./Paroda „Mechanika“
Organizatorių nuotr./Paroda „Mechanika“

Vienos varomosios ašies automobilių patikros stendo kaina prasideda nuo 17 tūkst. eurų, visų keturių ratų pavarą turinčių – bene dvigubai brangiau, tad nekiekvienas autoservisas gali sau leisti tokį malonumą. „Dažniausiai tokius stendus įsigyja automobilių variklių modifikavimu, pavyzdžiui, čipavimu, užsiimantys servisai, kuriems reikia tiksliai išmatuoti variklio galią, kiek ji pakilo“, -kalbėjo „Amanda“ atstovas.

„Baltechnika“ serviso įmonės atstovai pritarė, kad lengvųjų automobilių variklių galios matavimo stendų Lietuvos autoservisuose atsiranda vis daugiau, tokią techniką įsigyja sportinius automobilius modifikuojančios ir varžyboms ruošiančios įmonės. Tiesa, vokiečių kompanijos „Maha“ servisų įranga prekiaujanti įmonė sulaukia užsakymų ir stambesnėms mašinoms, pavyzdžiui, traktoriams – specialiu patikros stendu išmatuojama galia, kuria stambiagabaritė transporto priemonė gali sukti agregatus.

Daugiau sužinoti apie automobilių priežiūros techniką ir išbandyti savo automobilį variklio galios patikroje dar galima penktadienį, gegužės 20 d. „Litexpo“ parodų ir kongresų centre vykstančiose parodose „Transbaltica 2016“, „Mechanika 2016“ ir „Balttechnika 2016“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais