„Jei lyginsime penktadienio 9 val. ir šeštadienio 9 val. duomenis, yra padidėjimas, bet per dieną būna nemažai svyravimų, tai padidėja, tai sumažėja, dalis automobilių išvažiuoja, dalis atvažiuoja“, – BNS sakė R. Pukinskas.
Iš Lietuvos į Baltarusiją pralaidumas yra didesnis: Medininkų punkte palaukimo aikštelėje yra 170 vilkikų, Lavoriškių bei Raigardo punkte – 20, o Šalčininkuose laukia apie 100 vilkikų.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, pasienyje penktą parą įstrigę vairuotojai yra pervargę, neturi galimybių normaliai pavalgyti, pailsėti, atlikti gamtinių reikalų. Anot jo, eilė driekiasi keliuose, kur nėra patogumų, vietų maistui nusipirkti.
„Mūsų šalies vežėjai matydami augančią įtemptą situaciją pasienyje tiesiog nebesiunčia krovinių, yra priversti pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų“, – pranešime sakė R.Austinskas.
Jo teigimu, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų, o vežėjams ir toliau skaičiuojant nuostolius, svarstoma kreiptis į atsakingas institucijas dėl jų kompensavimo.
Muitinės sistemos neveikia nuo antradienio. Sutrikus pagrindiniam serveriui, vilkikai tikrinami ne elektroniniu, o popieriniu būdu, o tai ilgiau užtrunka. Tikimasi, jog sistemos veiks pirmadienį ryte.
Finansų ministrė Gintarė Skaistė penktadienį pareiškė, kad tai yra ilgalaikio aplaidumo pasekmė. Anot jos, Muitinės informacinėms sistemoms nebuvo skiriamos lėšos, o sugedęs serveris yra dešimties metų senumo.