„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pasirašyta „Rail Balticos“ ruožo Kaunas–Ramygala projektavimo sutartis

Įgyvendinant europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą, Vilniuje trečiadienį pasirašyta ruožo nuo Kauno iki Ramygalos prie Panevėžio projektavimo sutartis, taip tęsiamas projekto įgyvendinimas nuo Kauno link Latvijos, praneša Susisiekimo ministerija.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Geležinkelį šiame ruože už 8,44 mln. eurų (su PVM) projektuos bei statybas prižiūrės Ispanijos įmonė „Idom Consulting, Engineering, Architecture“.

„Tolesni plėtros darbai Latvijos link tik dar kartą patvirtina mūsų ryžtą projektą įgyvendinti laiku, skirtas lėšas panaudoti skaidriai ir efektyviai“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Planuojama, kad 78 kilometrų ruože Kaunas–Ramygala bus įrengti 7 viadukai, 11 geležinkelio viadukų, 4 geležinkelio tiltai ir 3 tuneliai gyvūnams. Taip pat šiame ruože planuojama sukonstruoti vieną įspūdingiausių inžinerinių objektų visoje Baltijos šalis jungsiančioje vėžėje – 1,7 km ilgio geležinkelio tiltą per Neries upę.

Tai antrasis iš septynių bendros įmonės „RB Rail“ rengiamų „Rail Baltica“ linijos projektavimo konkursų. „Idom“ taip pat projektuos „Rail Baltica“ ruožą nuo Pernu iki Raplos Estijoje – detaliojo techninio projekto konkurso nugalėtoja ji paskelbta šią savaitę.

Pasak ministro, Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos ruožo specialusis planas yra patvirtintas, žemės paėmimo procedūros eina į pabaigą, todėl laiku atliktas geležinkelio projektavimas suteiktų galimybę 2021 metais pradėti geležinkelio statybos darbus. Gavusi pakankamą europinį finansavimą, Lietuva kitame etape siekia pratęsti „Rail Baltica“ iki Panevėžio miesto.

R.Masiulis pažymėjo, kad „Rail Baltica“ yra strateginis projektas Lietuvos nacionaliniam saugumui. Vyriausybė šį projektą laiko prioritetiniu plečiant strateginę transporto infrastruktūrą, kuri užtikrintų NATO karinių dalinių, ginkluotės ir įrangos mobilumą.

Pasak ministerijos, šių metų pabaigoje geležinkelio vėžė nuo Lenkijos–Lietuvos sienos bus sujungta su Kauno intermodaliniu terminalu Palemone per Kauno centrinę stotį. Tai užtikrins papildomus pajėgumus krovinių gabenimui į Lenkiją, padidins Lietuvos transporto sektoriaus patrauklumą Azijos–Europos krovinių koridoriuje.

Ministro teigimu, Lietuva laikosi ambicingo tikslo projektą užbaigti iki 2026 metų. Projekto įgyvendinimo darbai įsibėgėja, todėl itin svarbu vengti vėlavimų, išlaikyti darbų tempą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų