Pavežėjų veikla sugriežtinta: kieno automobiliais veš klientus?

Dauguma pavėžėjimo paslaugas teikiančių įmonių automobilių priklauso fiziniams asmenims, tačiau ne visi. Pavežėjams, neturintiems savo automobilio, iškilo klausimų po to, kai Seimas nusprendė sugriežtinti jų veiklą.
Pavežėjai
Pavežėjai / 123RF.com nuotr.

Kam priklauso automobiliai?

Šiuo metu pavėžėjimo paslaugas teikiančių įmonių atstovai sako, kad nuosavų automobilių neturi.

„Daugiau kaip 90 proc. automobilių, aptarnaujančių „Etaksi“ keleivius, priklauso fiziniams asmenims arba jie yra valdomi pagal panaudos, išperkamosios nuomos sutartis arba kitu teisėtu pagrindu“, – teigė taksi ir pavežėjų vairuotojų platformos „Etaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė.

„eTaksi“ programėlė/„eTaksi“ programėlė
„eTaksi“ programėlė/„eTaksi“ programėlė

Pavėžėjimo platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius tikino, kad dauguma automobilių priklauso fiziniams asmenims. Maždaug 15 proc. sudaro automobiliai iš automobilių nuomos parkų.

„Daliai vairuotojų šios bendrovės patogios tik iki tol, kol pavežėjo veiklą pradėjęs vykdyti žmogus sukaupia pakankamai pinigų nuosavam automobiliui įsigyti“, – pastebi A.Pacevičius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Andrius Pacevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Andrius Pacevičius

Pasak „Etaksi“ atstovės, iki 10 proc. automobilių yra iš automobilių parkų.

„Ir tai yra taksi įmonių parkai, su kuriais bendradarbiaujame kituose Lietuvos miestuose: Šiauliuose, Panevėžyje“, – vardijo ji.

E.Norkaitienė atviravo, kad kai kurių vairuotojų darbo kokybė ne kartą yra nuvylusi.

„Prieš keletą metų esame dirbę su keliais parkais, tai pagrindinė problema buvo jų vairuotojų teikiamų paslaugų kokybė.

Parkų interesas yra gauti pajamas iš automobilių nuomos, todėl jie nekelia didelių reikalavimų vairuotojams, tačiau taip pat pageidauja geresnių sąlygų iš pavėžėjimo platformų, kad jų vairuotojai turėtų pakankamai darbo ir galėtų mokėti nuomą už automobilį“, – aiškino ji ir pridūrė, kad gaunamų užsakymų skaičius tiesiogiai priklauso nuo vairuotojo teikiamų paslaugų kokybės ir jo darbo efektyvumo.

Prieš keletą metų esame dirbę su keliais parkais, tai pagrindinė problema buvo jų vairuotojų teikiamų paslaugų kokybė, – teigė E.Norkaitienė.

Tuo tarpu pavėžėjimo platformos „Bolt“ vadovas kalbėjo priešingai.

„Negaliu pasakyti, kad kažkas konkrečiai keltų rūpestį. Priešingai – džiaugiamės, kad tai daliai pavežėjų, kurie neturi nuosavo ir mūsų reikalavimus atitinkančio automobilio, yra patogi alternatyva – automobilio nuoma“, – dėstė jis.

Pavežėjams – daugiau reikalavimų

Visgi nuo sausio 1 d. įsigaliosiantys nauji Kelių transporto kodekso pakeitimai kelia nerimą pavežėjams. Sklando gandai, kad pavežėjai nebegalės vairuoti automobilių iš autoparkų.

„Informuojame, kad fizinis asmuo, ketinantis vykdyti pavėžėjimo paslaugą, galės nuomotis automobilį iš įmonės, užsiimančios automobilių nuoma, tik jam reikės turėti šį faktą įrodantį dokumentą“, – ramina Susisiekimo ministerijos atstovai.

Fotolia nuotr./Vairuotojas
Fotolia nuotr./Vairuotojas

Sugriežtinta tvarka numato, kad pavežėjais galės būti tik fiziniai asmenys. Bus reikalaujama, kad asmuo būtų automobilio, kuriuo bus teikiamos pavėžėjimo paslaugos, savininkas arba jį valdytų kitu pagrindu.

„Civiliniame kodekse yra nurodyta, kad kitas teisėtas pagrindas – patikėjimo teisė, panaudos, nuomos ar kitokios sutarties pagrindu, pagal įgaliojimą ir t. t., valdomas turtas“, – aiškino Susisiekimo ministerijos atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų